Una operació conjunta de la Policia Nacional i la Policia Local d’Orihuela (Alacant) va resultar en l’alliberament de quatre dones que es trobaven tancades en un prostíbul, víctimes d’explotació sexual i maltractament físic i psicològic.
Les forces de seguretat van rebre una alerta durant la matinada que assenyalava una possible privació il·legal de llibertat en un establiment. En arribar, les dones van demanar ajuda des de l’interior, després de la qual cosa els agents van descobrir que les entrades estaven tancades amb cadenats i cadenes, la qual cosa impedia l’eixida.
Rescat i descobriment
Finalment, per a poder rescatar-les, es va haver de forçar l’entrada mitjançant la ruptura d’un cadenat. Les investigacions preliminars van establir que a més de forçar-les a exercir la prostitució, les dones estaven controlades estrictament i obligades a consumir substancies estupefaents.
Detall de les víctimes
Entre les víctimes, que tenien entre 30 i 48 anys, hi havia dos originàries del Marroc i altres dos de Colòmbia i República Dominicana. La situació emocional de les dones era crítica, presentant alts nivells d’ansietat, per la qual cosa es va desplaçar un equip sanitari per a assistir-les en el lloc.
Identificació i detenció dels sospitosos
En el curs de l’operació, una dona de 44 anys va ser detinguda com a presumpta responsable dels delictes. L’endemà, es va arrestar a un home de 40 anys, parella de la dona arrestada, qui ja comptava amb antecedents per delictes similars. Els dos han sigut posats a disposició judicial a Orihuela.
Importància de la cooperació policial
El cas posa de manifest la importància de la cooperació policial per a combatre la trata i explotació sexual, així com la necessitat de protegir les víctimes i garantir-los suport sanitari i legal.
Compromís de les forces de seguretat
Esta operació exitosa també ressalta el compromís de les forces de seguretat espanyoles per a erradicar les xarxes criminals que s’aprofiten de les persones vulnerables per a explotar-les i maltractar-les.