Personal d’Infermeria i Fisioteràpia exigix la recuperació íntegra de les seues pagues extra després de 15 anys de retallades

Personal d’Infermeria i Fisioteràpia de la Comunitat Valenciana ha expressat el seu ferm rebuig a la retallada de les seues pagues extra que es manté des de fa 15 anys. Durant este període, estos professionals han perdut prop de 11.000 euros per cada treballador afectat.

Les concentracions s’han dut a terme en les tres províncies valencianes, convocades pel sindicat SATSE, per a visibilitzar el malestar generat per l’eliminació parcial de fins a trenta pagues extraordinàries. Esta retallada salarial ha suposat als empleats sanitaris una disminució d’aproximadament 700 euros anuals en els seus ingressos.

Indignació i causes de la retallada

Els concentrats han manifestat la seua indignació, assenyalant directament als presidents del Govern que han permés esta situació: José Luis Rodríguez Zapatero, Mariano Rajoy i Pedro Sánchez. Els manifestants critiquen que, malgrat la millora econòmica després de la crisi, ni estos governs ni els partits polítics presents han fet res per a restaurar el pagament íntegre de les pagues extra.

A més, han denunciat la gestió pública qüestionable, expressant un greuge especial en un context marcat per casos de corrupció, balafiament i mala administració de recursos.

Pèrdua de poder adquisitiu i demanda de drets

L’augment del cost de vida en els últims anys ha accentuat la pèrdua de poder adquisitiu del personal sanitari, estimada entorn del 20%. Els manifestants subratllen que quinze generacions d’infermeres i fisioterapeutes no han gaudit mai d’una paga extra completa durant tota la seua vida laboral.

El sindicat SATSE, que ha promogut estes accions en tota Espanya sota el lema de la nostra extra, que no es mengen ni un euro, també realitza campanyes informatives i manté reunions amb responsables polítics per a reclamar la restauració d’este dret.

Aspectes legals i desigualtat amb el sector privat

Els manifestants recorden que les pagues extraordinàries són un dret reconegut per a tots els treballadors i lamenten que en el sector públic no es respecten d’igual forma que en el privat.

A més, denuncien que esta retallada vulnera lleis com l’Estatut Marc del personal estatutari dels servicis de salut i l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic, que establixen que les pagues extres han d’equiparar-se al sou mensual.

Crítiques a l’ús de fons públics

Es critica que, mentres a Espanya continuen els rescats bancaris, les obres faraòniques i els sobresous, juntament amb la contractació massiva d’assessors, el personal d’Infermeria i Fisioteràpia continua patint esta retallada injusta des de 2010.

Estes protestes busquen posar fi a una situació que consideren injusta i demanden que es reconega i retorne el que per dret els pertany, reivindicant respecte i valoració cap al seu treball essencial en el sistema sanitari.

Últimes notícies

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.

Com vore hui l’històric eclipsi total de Sol que creuarà Espanya

La vesprada d’este 12 d’agost es produïx un eclipsi total de Sol visible com a total en bona part d’Espanya i com a parcial en tot el territori, amb milions de desplaçaments previstos i importants recomanacions de seguretat.