La Comunitat Valenciana experimentarà este dimarts un lleu descens generalitzat de les temperatures en les seues tres províncies, amb un descens més notable a Castelló. Este canvi és el preludi de l’arribada de tempestes que, segons les previsions meteorològiques, podrien ser localment fortes tant a l’interior com en el litoral de la mitat nord de la regió demà dimecres.
L’Agència Estatal de Meteorologia informa que el dia presentarà intervals nuvolosos que es buidaran en les hores centrals. No es descarten precipitacions ocasionals cap a les últimes hores, principalment en les zones de litoral i prelitoral d’Alacant i València.
Quant al vent, bufarà de direcció nord-est i est amb intensitat moderada en el litoral, sent més fluix en la resta del territori, excepte en l’interior nord de Castelló on este matí predominarà el vent del nord-oest de força moderada.
Pronòstic per a demà dimecres
Per a demà dimecres, el pronòstic indica un cel nuvolós que disminuirà a poc nuvolós en la mitat sud, mentres que la nuvolositat d’evolució diürna es concentrarà a l’interior nord. S’esperen ruixats ocasionals en les àrees de litoral durant la primera mitat del dia, amb possibilitat que estes pluges siguen localment intenses en la mitat nord. A la vesprada, també es preveuen tempestes a l’interior d’esta zona, que podrien ser localment fortes.
Respecte a les temperatures, les mínimes pujaran en el nord de Castelló i es mantindran estables en la resta, mentres que les màximes augmentaran en el litoral de València i descendiran en la resta. El vent bufarà de sud-est moderat en el litoral i fluix a l’interior.
En les últimes 24 hores, les temperatures extremes registrades en les capitals de província han sigut: 33,2 graus com a màxima i 25,8 graus com a mínima a Castelló; 31,0 i 26,1 graus a València; i 32,5 i 26,4 graus a Alacant.
Pronòstic marítim
Quant a l’estat de la mar, les aigües costaneres de Castelló tindran vent de l’est amb força 3 a 4, intensificant-se a nord amb força 4 a 6 durant la nit i amainant a l’est al matí. La mar presentarà marejadilla a maror, amb àrees de forta maror en la matinada i mar de fons del nord-est d’un metre. S’esperen alguns xàfecs.
A València, el vent serà de l’est amb força 3 a 4, augmentant a nord-est amb força 4 a 6 durant la matinada, i baixant en el matí a força 3 a 4 de l’est. La maradja serà temporalment fort, i podrien produir-se xàfecs i tempestes a partir del migdia.
Les aigües costaneres d’Alacant presentaran vent de l’est amb força 2 a 4, intensificant-se a nord-est amb força 4 a 6 de matinada, i estabilitzant-se a força 4 de l’est a la vesprada. La maradja augmentarà a temporalment fort, amb xàfecs i algunes tempestes des del matí.