20.9 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Blanca García Campos guanya el LIII Concurs Internacional de Allipebre de Catarroja

Blanca García Campos es va alçar amb la victòria en el LIII Concurs Internacional de Allipebre del Port de Catarroja, una edició marcada per la gran afluència de públic i el retorn del certamen després de la recent dana. Més de 120 concursants van preparar el plat emblemàtic del municipi mentres es repartien més de 2.000 racions gratuïtes, un volum que reflectix l’arrelament d’esta recepta a la comarca i el seu poder de convocatòria turística i veïnal.

Una icona gastronòmica amb més de mig segle

Organitzat per la Comunitat de Pescadors en col·laboració amb l’Ajuntament de Catarroja, el concurs va reforçar el seu paper com a cita central del calendari local. Amb més de cinquanta anys d’història i la declaració de Festa d’Interés Turístic Autonòmic, és considerat l’esdeveniment gastronòmic més distintiu de la localitat i un dels més antics del país. Celebrar-ho en el Port, espai d’alt valor cultural, ambiental i identitari, subratlla la connexió entre tradició culinària i vida comunitària.

El primer premi va ser entregat a la guanyadora per l’alcaldessa, Lorena Silvent, i el president de la Comunitat de Pescadors, Miguel Raga. Des del consistori es va destacar que el Port va tornar a lluir com a punt de trobada gràcies a la dedicació de la Comunitat, que cuida cada detall d’este acte emblemàtic i contribuïx a mantindre viva la recepta.

El palmarés va incloure tres premis econòmics de 600, 400 i 200 euros per als primers classificats. A més, es van concedir dos accèssits, un pernil, un perol i cinc diplomes, un repartiment que reconeix tant l’excel·lència culinària com la participació i l’esforç dels qui mantenen la tradició.

Com a marca el costum, la competició va preservar la recepta original de allipebre amb anguiles i creïlles —estes últimes patrocinades per Creïlles Aguilar—, cuinades en perol de ferro i a foc de llenya. L’Ajuntament va proporcionar als equips tots els ingredients i materials necessaris, i va habilitar una gran carpa amb taules i cadires per a facilitar la degustació i el gaudi col·lectiu.

En total, es van servir més de 2.000 racions elaborades amb 260 quilos d’anguila, una xifra que il·lustra la magnitud logística del certamen. A més de celebrar la cuina tradicional, la jornada va ajudar a recuperar la normalitat després de la dana, va dinamitzar la vida social del municipi i va atraure a visitants a l’entorn del Port de Catarroja.

Últimes notícies

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada en la seua història

València va reunir 30.777 corredors que van acabar la Marató València Trinidad Alfonso, màxim històric, amb 36.000 dorsals i un 85,4% de finalització. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any a nivell mundial

Hugo Duro empata en el 93 i salva el 1-1 del València davant el Sevilla

Hugo Duro va firmar l'empat en el 93 després d'una passada de Ugrinic, després que un autogol de Tárrega avançara al Sevilla. Repartiment de punts que va deixar insatisfets als dos.

El SUV urbà de gasolina lidera la demanda en la Fira de l’Automòbil de València

La 27a edició de la Fira de l'Automòbil de València ha constatat que el vehicle nou, especialment el SUV urbà de gasolina, concentra l'interés. Híbrids i electrificats guanyen terreny i l'afluència es dispara.

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers, un màxim històric, després de vendre 36.000 dorsals i aconseguir un 85,4% d'arribada. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any en la prova femenina i la tercera de l'any en la masculina.

Un camió dispersa 210 botelles de butà després de rebentar una roda en l’A-7 a Godella

Un camió de mercaderies perilloses ha patit la rebentada d'una roda en l'A-7 a l'altura de Godella i han caigut 210 botelles de butà. No hi ha hagut ferits, però sí retencions i s'ha activat el pla per a mercaderies perilloses

Cristina Ouviña va reaparéixer després de ser mare: 573 dies després del seu últim partit oficial

La base del València Basket va reaparéixer 573 dies després de la seua última trobada després de la seua maternitat i va tancar amb un triple el 83-66 davant el Spar Gran Canària.

Sarabia reivindica a l’Elx després del 3-0 al Girona: superiors des del primer minut

El tècnic de l'Elx va assegurar que el seu equip va ser superior des de l'inici en el 3-0 al Girona i va subratllar la pressió alta, el 3-4-3 i l'aportació de Fort i Rafa Mir. Va considerar que era un dia clau per a tallar la ratxa i reforçar la confiança.

Marcelino es convertix en el tècnic del Vila-real amb més victòries en Lliga: 93

La victòria davant el Getafe situa a Marcelino com l'entrenador del Vila-real amb més triomfs en Primera, amb 93, per davant de Pellegrini. La ratxa de lliga de l'equip encadena sis victòries i suma onze en quinze jornades.