En la seua estrena amb el Vila-real en LaLiga, Manor Solomon va necessitar a penes uns segons per a deixar empremta. L’atacant israelià va saltar a la gespa davant Osasuna i, en la seua primera intervenció, va servir el centre que Mikautadze va convertir de cap en el gol de l’empat. Un debut d’impacte que va arribar quan l’equip groc perdia 0-1 i buscava solucions des de la banqueta.
Un debut llampec
Amb el dorsal 6, Solomon va ingressar en el minut 67 per Moleiro i es va situar en el costat esquerre, zona en la qual es va mantindre fins al final. Res més tocar la pilota, va atacar la banda i va posar un enviament precís a l’àrea que el seu company va rematar a la xarxa. L’acció, ràpida i neta, va canviar el pols del partit en oferir al Vila-real una via directa per a atacar i alçar a la graderia en un moment delicat.
L’estrena tenia a més un component simbòlic. Solomon va arribar cedit pel Tottenham en una operació que es va tancar in extremis, amb tot just tres minuts per al tancament del mercat estival, i fins ara no havia disputat minuts amb el seu nou equip. Que la seua primera participació es traduïra en una assistència reforça la idea que pot aportar desequilibri immediat des del perfil esquerrà.
El seu fitxatge, no obstant això, no ha sigut alié a la polèmica. Una part de l’afició i de la ciutat ha mostrat rebuig, i en les últimes dates han aparegut adhesius contra la seua incorporació i la de Thomas Partney, jugador acusat de cinc delictes d’agressió sexual i un de violació. Este clima explica que cada gest sobre la gespa es llija també en clau extraesportiva i que el focus sobre el seu rendiment siga major de l’habitual.
En l’estadi, Solomon va ser rebut amb una ovació similar a la de la resta dels companys que van eixir des de la banqueta. El compte oficial del club va celebrar la seua irrupció i va subratllar que el centre que va donar origen a l’empat va ser mig gol, una manera de destacar la precisió de l’enviament i la seua incidència en el marcador.
Dies arrere, preguntat per les protestes en la Volta a Espanya per la presència d’un equip israelià, el futbolista va afirmar que està orgullós del seu país, però que ha vingut a jugar al futbol, no a parlar de política. Internacional absolut amb la seua selecció, la seua carta de presentació en LaLiga amb el Vila-real va quedar escrita en la seua primera pilota.