Utiel acollirà la trobada sobre Transició i Desenvolupament Sostenible organitzada per AMDComVal i la Diputació de València

Utiel serà l’escenari de la trobada “Transició i desenvolupament sostenible”, una jornada organitzada per l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal) i la Diputació de València. La trobada reunirà representants institucionals, entitats socials, empresarials i ciutadania amb l’objectiu d’abordar els reptes de la sostenibilitat en l’àmbit local.

La inauguració anirà a càrrec d’Avelino Mascarell, diputat de Medi Ambient i Desenvolupament Territorial Sostenible, i de Ricardo Gabaldón, alcalde d’Utiel i diputat d’Administració General, juntament amb Silvia Tormo, vicepresidenta de l’AMDComVal.

Programa de la jornada

El programa inclou dues taules redones de gran rellevància. La primera, titulada “Plans de Desenvolupament Territorial Sostenible”, comptarà amb la participació de Fidel García, cap d’Àrea de Desenvolupament Territorial de la Diputació de València; Eduardo Aguilar, alcalde de Castielfabib (Racó d’Ademús); José Luis Salón Pérez, president de l’Associació per al Desenvolupament Sostenible Rurable, i un representant de l’Ajuntament d’Utiel. La taula serà moderada pel nostre soci Miguel Giménez, periodista d’Eldiario.es.

La segona taula, moderada per la periodista i també membre de la nostra associació Patricia Guzmán, directora del diari Infoturia, porta per títol “Economia verda i comunicació ambiental: claus per a connectar amb la ciutadania”. Hi intervindran Fernando Pradells, cap de Secció Forestal de la Diputació de València; Julia Pla, directora de projectes de TerraLab; Álvaro Escrig, tècnic coordinador de Brigades Forestals del Consorci de Bombers; i José Vicente Ferrer, responsable de comunicació estratègica i participació social de Ruraltec.

Guia Municipal i clausura

Després del torn de preguntes i la clausura institucional, AMDComVal anunciarà l’elaboració d’una Guia Municipal per a la transició i el desenvolupament sostenibles, en què es recolliran les principals conclusions de la trobada. El document servirà per a visibilitzar els reptes de la transició ecològica als municipis valencians, difondre projectes de dinamització econòmica sostenible i impulsar el diàleg entre administracions, empreses i ciutadania.

La jornada finalitzarà amb un tancament institucional i un vi d’honor per a tots els assistents. Aquesta trobada suposa una oportunitat única per a posar en comú projectes, experiències i estratègies que impulsen un desenvolupament territorial equilibrat, respectuós amb el medi ambient i capaç de donar resposta als desafiaments climàtics i socials del nostre temps.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.