21.6 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Increpen un jove autista per prendre el bany amb la seua gossa a Torrevella

 

Un grup de 10 persones ha increpat un jove autista de 15 anys per anar amb la seua gossa a prendre el bany a la platja de Cala Mosca, al municipi de Torrevella.

Víctor amb autisme sever i el seu inseparable Pam, una jove gossa de raça terranova que està sent entrenada per a assistir al seu amo, estaven ja en l’arena juntament amb la seua mare Victoria. Esta recorda com el seu fill estava a punt de ficar-se en l’aigua, “el meu xiquet és un com un peix, la qual cosa més li agrada és banyar-se”, recorda -de fet, s’havia llevat la samarreta-, quan un grup d’entre deu i dotze persones se’ls van acostar “agitant els braços”.

“De males maneres ens van dir que ens havíem d’anar, que esta no era una platja per a gossos”, rememora Victoria. Tècnicament no ho era, la mare els va recordar dos policies municipals més tard.

El que els va explicar esta dona, tant a un com a uns altres, és que el seu fill necessita a la seua gossa i que la normativa li empara. Li preguntem esta qüestió a María José Sanchez García, presidenta de l’Associació de Pares d’Alumnes amb Necessitats Educatives Especials (APANEE) de Torrevella, les xarxes socials de les quals van denunciar este incident. “Els gossos d’assistència estan permesos el seu accés a qualsevol lloc, excepte a intervencions quirúrgiques”, respon.

Per a això, és necessari que porten la seua senyalització corresponent, amb el seu jupetí i carnet, com era el cas. Així ho degueren veure els estiuejants que se’ls van tirar damunt. Victoria comenta que, malgrat que va aconseguir explicar-los que Víctor tenia una discapacitat i que el gos estava permés. Malgrat això, assegura que li van dir que triara “entre el xiquet i la gossa” i que no els repetira això del seu fill.

“El que més em va fer mal va ser que una dona em va dir amb sorna que quina pena li donava que tinguera un fill amb autisme“.

Mentrestant Víctor, amb “una mentalitat més innocent que la seua edat”, semblava que s’assabentava de la situació perquè va agafar la seua samarreta i li la va posar. La seua mare, “derrotada” i “quasi en estat de xoc”, va optar per la retirada. “Ens van xafar el dia”. Després van cridar a la policia i, juntament amb l’ensinistradora de Pam, es van tornar a la platja per a identificar als increpadors per a presentar una denúncia, però ja no estaven.
 

Últimes notícies

Compromís reclama eleccions i rebutja que Madrid impose ‘un nou Mazón’

Baldoví ha defés que siguen els valencians els qui trien al pròxim president o presidenta després de la dimissió de Mazón i ha denunciat paràlisi institucional. També ha demanat més dimissions en el Consell i ha assegurat que Compromís està preparat per a anar a les urnes.

Camarero demana humanitat i la fi de la cacera política contra Mazón després de la seua dimissió

La vicepresidenta del Consell en funcions ha reclamat frenar els atacs contra Carlos Mazón després de presentar la seua dimissió i ha qualificat la jornada de 'dia difícil'. També ha reivindicat l'orgull del Consell pel projecte i ha denunciat 'atacs brutals' de l'esquerra.

El Consell guarda un minut de silenci per l’assassinat masclista d’una dona a Alacant

El Consell ha guardat un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona a Alacant. Igualtat ha confirmat el cas, eleva a 35 les víctimes en 2025 i hi ha dos detinguts.

Compromís ha anunciat un ple extraordinari per a reprovar a l’alcaldessa María José Catalá

Compromís ha anunciat un ple extraordinari a l'Ajuntament de València per a reprovar a María José Catalá. Reclama que reba a les víctimes de la dana i els demane perdó.

Vox afirma que no hi ha negociacions amb el PP i es declara preparat per a eleccions

Plans assegura que, després de la dimissió de Mazón, no hi ha negociació, candidats ni propostes i reclama al PP que s'aclarisca. Vox sosté que està llest per a anar a les urnes.

Vox condiciona el seu suport després de la dimissió de Mazón i prioritza l’estabilitat en la Comunitat

Vox adoptarà la decisió que més contribuïsca a l'estabilitat de la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón. El PP no té majoria i la seua investidura depén del partit d'Abascal.

Feijóo i Abascal parlen del relleu de Mazón en una crida cordial

Feijóo i Abascal han parlat per telèfon sobre el substitut de Carlos Mazón sense tancar noms. El PPCV pilotarà amb Vox una nova investidura amb seguiment de la direcció nacional.

El Govern demana eleccions a la Comunitat Valenciana i retrau al PP deixar el seu futur en mans de Vox

La portaveu Pilar Alegría ha sol·licitat la convocatòria d'eleccions a la Comunitat Valenciana després de la renúncia de Carlos Mazón i ha retret a Feijóo optar per Vox. Defén que siguen els ciutadans els qui decidisquen el rumb polític.