Els bombers de València atenen una trentena d’intervencions per les pluges, amb focus a Cullera i Sueca

Les intenses pluges de la vesprada a la província de València han obligat els bombers del Consorci Provincial a atendre una trentena d’actuacions, concentrades especialment a Cullera i Sueca. Els aiguats caiguts en les últimes hores van provocar incidències puntuals en carrers i edificis, amb acumulacions ràpides que van complicar la circulació i van afectar baixos i garatges.

Focus a la Ribera Baixa

A la Ribera Baixa, on la precipitació va descarregar amb més força, els efectius continuaven treballant al tancament de la vesprada en acovardisques d’aigua per a rebaixar els nivells en zones negades. Este tipus d’episodis es caracteritza per descàrregues intenses en poc temps, que saturen el drenatge urbà i generen basses en punts baixos, per la qual cosa la prioritat és evacuar l’aigua i retornar l’operativitat a vials i espais públics.

La majoria de servicis registrats van ser labors de sanejament d’elements amb risc, com a façanes, cablejat, cartells i arbres, amb l’objectiu d’evitar despreniments i possibles incidències elèctriques. També es van realitzar nombrosos acovardisques en vivendes, garatges i calçades per a reduir danys i facilitar el trànsit. En molta menor mesura es van atendre rescats de conductors que es van quedar immobilitzats en zones puntuals, un indici de la ràpida formació de basses en alguns trams.

Des de l’inici del temporal anit, el dispositiu suma 65 actuacions, la qual cosa reflectix un augment sostingut d’avisos a mesura que es prolonguen les precipitacions. La continuïtat de la pluja obliga a mantindre la vigilància davant noves incidències que puguen aparéixer de manera sobtada en àrees ja saturades.

Per a fer front a la situació, el Consorci manté activat un reforç en tots els parcs de la província i rutes de revisió dels nivells d’aigua en els barrancs. Estes rondes permeten detectar a temps possibles crescudes i actuar amb rapidesa si el cabal augmenta, minimitzant riscos i acurtant els temps de resposta durant la nit, quan pot persistir la inestabilitat.

Últimes notícies

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.