Un control preventiu en una àrea de servici de l’AP-7 a València va acabar amb la detenció d’un conductor de 60 anys per un delicte contra la salut pública. En el seu vehicle es van localitzar 18 pots que, en la seua majoria, contenien substancies estupefaents, a més d’una bàscula de precisió. El conductor va donar positiu en la prova de detecció de drogues, per la qual cosa va rebre una sanció administrativa a part del seu arrest.
Intervenció en l’AP-7
L’actuació s’emmarcava en un dispositiu per a previndre robatoris en àrees de servici quan els agents van observar al conductor realitzar moviments erràtics en adonar-se de la seua presència. Després de donar-li l’alt, el seu notable nerviosisme i les seues respostes esquives van motivar una inspecció del vehicle.
En el registre es van intervindre 18 pots amb substàncies, que sotmeses a comprovació van donar positiu en cocaïna i heroïna. La confiscació total va ascendir a 55,59 grams de cocaïna i 14,32 grams d’heroïna, a més d’una bàscula de precisió. El format en pots i la presència d’instrumentació per a pesar reforcen els indicis de distribució, la qual cosa va sustentar la detenció per un delicte contra la salut pública.
El positiu en drogues al volant va derivar en una sanció administrativa independent de la causa penal. La investigació va ser realitzada per efectius del lloc de Tavernes de la Valldigna i de la USECIC de València, i les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Gandia, que continuarà amb la instrucció del cas. La intervenció, sorgida d’un control orientat a la prevenció de robatoris, va posar en relleu l’eficàcia d’estos dispositius per a detectar altres conductes delictives i retirar de la circulació substàncies perilloses.