Aemet rebaixa les alertes i deixa només l’avís taronja en el litoral nord de Castelló

Aemet ha rebaixat els avisos per pluges en gran part del litoral de la Comunitat Valenciana i este diumenge només queda actiu el nivell taronja en el litoral nord de Castelló fins a les 12.00. S’esperen acumulats de fins a 50 litres per metre quadrat en una hora i 140 en dotze hores, registres que poden provocar trombes puntuals i embassades en zones mal drenades.

A l’interior nord i en el litoral sud de Castelló, així com en el litoral nord i sud de València, l’avís descendix de taronja a groc. En estes àrees, la previsió marca acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 en dotze. El canvi de color indica menor probabilitat de fenòmens severs, encara que els ruixats podran ser intensos i de curta duració, per la qual cosa convé extremar la precaució en la conducció i planificar desplaçaments fora de les franges més actives.

Alertes per al dilluns i dimarts

El dilluns, l’avís taronja s’activarà en el litoral nord i sud de València entre les 10.00 i les 23.59, amb llindars de 40 l/m² en una hora i 100 en dotze. En la resta de la Comunitat, excepte en la mitat sud d’Alacant, regirà l’avís groc en el mateix horari: 20 l/m² en una hora i 60 en dotze en zones de l’interior, i 30 en una hora i 80 en dotze en el litoral castellonenc. Això anticipa una major concentració de les precipitacions més intenses en la franja costanera valenciana, mentres que en la resta s’esperen pluges menys severes però persistents.

El dimarts, tot el litoral de la Comunitat, excepte el del sud d’Alacant, romandrà en avís groc fins a les 8.00 per precipitacions que podrien deixar 30 l/m² en una hora i 60 en dotze. La limitació temporal apunta a una progressiva estabilització a partir del matí, si bé els primers compassos del dia encara podran registrar aiguats forts. Com a mesura bàsica, es recomana evitar travessar zones inundables durant els pics de precipitació i mantindre’s atent als comunicats oficials.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.