20.6 C
València
Dilluns, 13 octubre, 2025

Mazón proposa a Aludium exportar des del port d’Alacant per a guanyar competitivitat

Mazón ha proposat a Aludium concentrar les seues exportacions en el port d’Alacant per a aprofitar la proximitat a la planta de Aguamarga i el creixement recent de la dàrsena. La iniciativa arriba en una visita a la fàbrica, on s’ha inaugurat un nou forn de fosa per a reciclar ferralla lacada, després d’una inversió de 11,1 milions d’euros en 18 mesos. Aludium exporta el 70% de la seua producció i la previsió és que eixe volum seguisca a l’alça, amb l’objectiu de millorar terminis i costos si els enviaments s’articulen des d’Alacant.

La nova instal·lació integra un forn rotatiu i un altre fusor, els dos de 30 tones, a més d’un tercer forn mantenidor de 45 tones i una planta de tractament de fums per a reduir emissions. La combinació de capacitat i control ambiental permet guanyar eficiència i avançar en descarbonització, un factor cada vegada més determinant per a la indústria del metall i per als clients que exigixen traçabilitat i menor petjada de carboni.

Impuls logístic amb el Corredor Mediterrani

El port d’Alacant encadena avanços: el moviment de contenidors va créixer un 10,6% en l’últim any, en contrast amb el retrocés pròxim al 2% del conjunt d’Espanya. La proximitat a la fàbrica reduïx trasllats per carretera i temps de trànsit, i concentrar volums en la dàrsena ajuda a atraure més servicis i freqüències. La Generalitat defén que la futura connexió al Corredor Mediterrani incrementarà la competitivitat en mercaderies; al mateix temps, admet carències en l’execució de les obres a la província d’Alacant i manté esta infraestructura com a prioritat per a corregir eixe desfasament.

Reciclatge i energia per a reduir costos

Aludium, amb 70 anys de presència a Alacant, produïx ja el 78% a partir de material reciclat. La companyia assegura que les noves instal·lacions dupliquen la capacitat de reciclatge fins a 200.000 tones anuals, la qual cosa abaratix costos, impulsa l’economia circular i contribuïx a la preservació del medi ambient. El subministrament de ferralla cobra valor estratègic i l’empresa reclama reforçar la separació de residus en origen per a assegurar matèria primera local.

La direcció de Aludium demana col·laboració ciutadana per a reciclar més i alerta de la tendència d’Europa a exportar ferralla, un flux que resta competitivitat a la indústria pesant si es perd eixe recurs. La companyia indica que el 85% de l’electricitat que utilitza és d’origen renovable i destaca que en la Comunitat Valenciana es reciclen cada any 85.000 quilograms de llandes lleugeres, un 23% més que l’exercici anterior, un avanç que apunta a una major disponibilitat de material per a valorització.

Des de la planta d’Alacant subratllen a més impactes directes: amb el reciclatge habilitat pels nous forns, els clients poden reduir la seua petjada de carboni en 160.000 tones i millorar la seua eficiència energètica un 20%. En un context de costos energètics volàtils, estos paràmetres reforcen la competitivitat de la cadena de subministrament i premien la proximitat entre producció i eixida portuària.

La Generalitat situa la indústria com a palanca de creixement i aspira a elevar del 14% al 20% el pes del sector en el PIB. L’estratègia d’industrialització 2024-2028 mobilitza 2.000 milions d’euros per a generar activitat per 10.000 milions. En paral·lel, el metall es consolida com a pilar de l’ocupació en la Comunitat Valenciana, amb 224.000 treballadors i un augment interanual del 7,8%. En este marc, un major ús del port d’Alacant per part de fabricants com Aludium reforçaria el trànsit de mercaderies i consolidaria a la dàrsena com a node per a productes industrials d’alt valor afegit.

Últimes notícies

Ford Almussafes suspén el torn de manteniment de vesprada per les pluges

La planta d'Almussafes cancel·la el torn de vesprada de manteniment pels avisos de pluges, l'única activitat prevista amb la producció parada i la plantilla en ERTO. Amb l'alerta activada, la mesura evita desplaçaments i deixa el centre sense activitat presencial.

Nou avís a mòbils per la DANA en el litoral sud de València després d’ampliar-se l’alerta roja

Emergències envia un segon És-Alert en el litoral sud de València després d'ampliar fins a mitjanit el nivell roig per pluges. Es demanen desplaçaments mínims i evitar zones inundables.

Torna l’alerta roja al litoral sud de València per la DANA, amb fins a 135 l/m² en una hora

Aemet eleva a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i envia un És-Alert. Les tempestes deixen 135 l/m² en una hora i causen corts i incidències.

La jutgessa de la DANA rebutja incorporar les entrevistes a Mazón i reforça la busca de proves

La instructora nega que les declaracions mediàtiques puguen substituir una compareixença judicial i ordena noves diligències: documents, vídeos i testimonis. També desestima un recurs de la defensa d'Argüeso.

Rafa Mir, disconforme amb el seu processament, renúncia a recórrer i afronta el juí per agressió sexual

El davanter de l'Elx mostra la seua disconformitat amb el processament per agressió sexual, però renúncia a recórrer i assumix que serà jutjat a València. Se li imposa una fiança de 12.500 euros; en la causa també està processat el futbolista Pablo Jara.

Comunitat Valenciana, Múrcia i Andalusia exigixen detindre les noves regles del Tajo-Segura per considerar-les ideològiques

Els governs de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Andalusia reclamen frenar les noves regles d'explotació del Tajo-Segura i derogar el Pla del Tajo. Al·leguen que els canvis retallarien dràsticament els enviaments al sud-est i responen a criteris polítics, no tècnics.

Cessen les tempestes a La Safor després de deixar 135 l/m², però persistixen focus en la costa de València

Les pluges torrencials han remés a la Safor després de superar els 135 l/m² a Gandia i Bellreguard, però seguixen nuclis molt intensos al costat de la costa de València i abundants llamps entre Borriana i Oropesa.

Aemet amplia a tot el dia l’avís roig per 180 l/m² en el litoral sud de València

Aemet estén fins a la mitjanit l'avís roig en el litoral sud de València per pluges molt intenses de fins a 100 l/m² en una hora i 180 en 12 hores. La resta del litoral manté avisos taronja per pluges i tempestes amb graníssol i ratxes molt fortes.