20.6 C
València
Dilluns, 13 octubre, 2025

Emergències envia un És-Alert als mòbils del litoral sud de València per la DANA

Emergències de la Generalitat ha activat un És-Alert dirigit als mòbils del litoral sud de València davant la DANA i l’alerta roja per pluges intenses. L’objectiu és advertir a la població i reduir riscos immediats per possibles inundacions, per la qual cosa es demana màxima precaució, evitar desplaçaments i no creuar zones inundables. Si ja s’està en una àrea amb el risc de anegamiento, es recomana buscar zones altes o pujar a un pis superior.

L’avís de nivell roig per precipitacions, comunicat per Aemet, es manté fins a les 15 hores, a l’espera de noves actualitzacions. Este escenari implica episodis de pluja molt intensa concentrada en poc temps, capaços d’acumular aigua en carrers i llits i de dificultar la mobilitat. En este context, les autoritats empren el sistema d’alertes a mòbils per a arribar de manera ràpida al major nombre de persones.

Recomanacions de Protecció Civil

El missatge de Protecció Civil per risc d’inundació en el litoral sud de València recalca diverses pautes: evitar desplaçaments, no creuar zones inundables i respectar els talls de trànsit, així com no realitzar activitats en llits ni en les seues proximitats. Si no és possible abandonar una zona inundable, la indicació és guanyar altura i romandre en plantes superiors fins que la situació millore.

L’activació del Es-Alert se centra en el litoral sud, on la combinació de pluges associades a la DANA i l’orografia costanera pot afavorir l’acumulació d’aigua en punts baixos. Entre les conseqüències directes es preveuen interrupcions puntuals en la mobilitat i tancaments preventius de vies, d’ací la insistència a atendre la senyalització i les instruccions dels servicis d’emergència.

Les autoritats recomanen seguir els canals oficials per a conéixer possibles canvis en l’avís i atendre qualsevol nova indicació. La duració prevista de l’episodi podria modificar-se en funció de l’evolució de la DANA, per la qual cosa s’aconsella mantindre la prudència fins i tot si remet la pluja de manera temporal.

Últimes notícies

Ford Almussafes suspén el torn de manteniment de vesprada per les pluges

La planta d'Almussafes cancel·la el torn de vesprada de manteniment pels avisos de pluges, l'única activitat prevista amb la producció parada i la plantilla en ERTO. Amb l'alerta activada, la mesura evita desplaçaments i deixa el centre sense activitat presencial.

Nou avís a mòbils per la DANA en el litoral sud de València després d’ampliar-se l’alerta roja

Emergències envia un segon És-Alert en el litoral sud de València després d'ampliar fins a mitjanit el nivell roig per pluges. Es demanen desplaçaments mínims i evitar zones inundables.

Torna l’alerta roja al litoral sud de València per la DANA, amb fins a 135 l/m² en una hora

Aemet eleva a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i envia un És-Alert. Les tempestes deixen 135 l/m² en una hora i causen corts i incidències.

La jutgessa de la DANA rebutja incorporar les entrevistes a Mazón i reforça la busca de proves

La instructora nega que les declaracions mediàtiques puguen substituir una compareixença judicial i ordena noves diligències: documents, vídeos i testimonis. També desestima un recurs de la defensa d'Argüeso.

Rafa Mir, disconforme amb el seu processament, renúncia a recórrer i afronta el juí per agressió sexual

El davanter de l'Elx mostra la seua disconformitat amb el processament per agressió sexual, però renúncia a recórrer i assumix que serà jutjat a València. Se li imposa una fiança de 12.500 euros; en la causa també està processat el futbolista Pablo Jara.

Comunitat Valenciana, Múrcia i Andalusia exigixen detindre les noves regles del Tajo-Segura per considerar-les ideològiques

Els governs de la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Andalusia reclamen frenar les noves regles d'explotació del Tajo-Segura i derogar el Pla del Tajo. Al·leguen que els canvis retallarien dràsticament els enviaments al sud-est i responen a criteris polítics, no tècnics.

Cessen les tempestes a La Safor després de deixar 135 l/m², però persistixen focus en la costa de València

Les pluges torrencials han remés a la Safor després de superar els 135 l/m² a Gandia i Bellreguard, però seguixen nuclis molt intensos al costat de la costa de València i abundants llamps entre Borriana i Oropesa.

Aemet amplia a tot el dia l’avís roig per 180 l/m² en el litoral sud de València

Aemet estén fins a la mitjanit l'avís roig en el litoral sud de València per pluges molt intenses de fins a 100 l/m² en una hora i 180 en 12 hores. La resta del litoral manté avisos taronja per pluges i tempestes amb graníssol i ratxes molt fortes.