Adif prolonga la interrupció de trens a Tarragona i Castelló per la DANA Alice

Adif prolongarà fins a les 12.00 del dimarts la interrupció de la circulació en diversos trams del Corredor Mediterrani al seu pas per Tarragona i Castelló a causa dels danys provocats per la DANA Alice. La mesura prioritza la seguretat i dona marge per a completar reparacions i verificacions mentres la meteorologia ho permet.

El gestor ha reforçat els seus equips tècnics i humans per a un seguiment permanent de la infraestructura. En total, s’ha mobilitzat a un centenar de tècnics i operaris de via, catenària i senyalització, preparats per a treballar de forma continuada i actuar amb rapidesa quan s’obrin finestres de treball segures.

Danys en la infraestructura

Entre Ulldecona i L’Aldea (Tarragona), les inspeccions han detectat inundacions en les dos vies i arrossegaments de la capa de balast, a més d’altres desperfectes. L’arrossegament de balast obliga a aportar nou material i a compactar-lo per a restituir l’estabilitat de la via, condició imprescindible per a recuperar la velocitat i la seguretat habituals.

Per a agilitzar estes tasques s’ha mobilitzat un nou tren de tremuges de balast que se suma al que ja treballava amb 9 tremuges, al costat d’una perfiladora i dos batedores. Esta maquinària permet distribuir el balast, perfilar la plataforma i compactar la via, operacions que s’encadenen per a deixar el traçat en condicions de circulació.

A Benicarló (Castelló), la caiguda d’un llamp sobre un edifici tècnic de senyalització ha provocat danys de diversa importància en xarxes i instal·lacions de seguretat que afecten els sistemes de control de trànsit. Els equips estan reposant targetes electròniques, cablejats i connexions, treballs necessaris per a restablir la gestió normal de les circulacions.

A més, entre Benicarló i Alcalà de Xivert se suspenen temporalment els treballs vinculats al canvi d’ample en el Corredor Mediterrani amb la finalitat d’alliberar recursos i capacitat de la línia. La prioritat és estabilitzar la infraestructura i recuperar gradualment la circulació abans de reprendre estes actuacions programades.

Servicis d’emergència activats

Els servicis d’emergència també han intensificat la seua activitat pels efectes de la pluja. En les últimes hores, els bombers de València han atés deu actuacions per acovardisques d’aigua i caiguda d’arbres, amb intervencions destacades a Gandia. A la província de Castelló s’han registrat tres servicis per acovardisques, la caiguda d’un arbre i un incendi en una vivenda causat per un llamp a Jérica i Benicarló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

Les precipitacions han deixat acumulats significatius. A Castelló, s’han arreplegat 74,2 l/m² a Artana; 72,8 a Betxí; 43,6 a Costur i 38 a Vila-real. A la província de València, els registres són de 34,3 l/m² a Tavernes de la Valldigna; 28,1 a Barx; 25,8 a la Font d’en Carrós i 20,6 a Llaurí. Estes quantitats expliquen les inundacions puntuals i els danys sobre la via i la senyalització.

Adif preveu reobrir la circulació a partir del migdia del dimarts si l’evolució meteorològica i les reparacions ho permeten. Fins llavors, el dispositiu continuarà actiu per a minimitzar l’impacte en el Corredor Mediterrani i acurtar els terminis de normalització del servici.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.