Ryanair reforça el seu hivern en la Comunitat Valenciana: 12% més seients a Alacant i 8% a València

Ryanair reforçarà el seu programa d’hivern en la Comunitat Valenciana amb un increment de seients del 12% a Alacant-Elx i d’al voltant del 8% a València. L’ajust respon a la demanda estacional i a la intenció de consolidar la seua presència en dos aeroports amb alta tracció turística i de negoci.

Més rutes i vols setmanals

A Alacant-Elx, la companyia operarà este hivern 79 rutes, cinc nacionals i 74 amb destinacions a Europa i Àfrica. Afegirà deu noves connexions, entre elles Bratislava, diversos aeroports de Polònia, Linz i Salzburg, fins a aconseguir 410 vols cada set dies. Amb més destins i freqüències, el passatger disposa de més opcions horàries i d’enllaços directes amb mercats emissors clau, la qual cosa facilita escapades de curta estada i reforça l’arribada de visitants en temporada baixa.

En xifres, el pla contempla 3,4 milions de seients des d’Alacant-Elx esta temporada i un objectiu de 8,3 milions de passatgers al tancament de 2025. Per a sostindre eixa capacitat, Ryanair manté 16 aeronaus basades en l’aeroport, una estructura que permet operar amb major estabilitat i rapidesa davant canvis operatius. La companyia vincula la seua activitat a la província amb 16.700 ocupacions directes i indirectes, un impacte que s’estén a sectors com a hostaleria, comerç i servicis aeroportuaris.

A València, l’aerolínia preveu un increment de seients entorn del 8%, a l’espera de presentar en breu el detall de la programació. La magnitud de l’augment apunta a una estratègia continuista: més oferta on ja existix demanda consolidada i potencial per a créixer mitjançant noves rutes o reforços de freqüència.

A Castelló, Ryanair mantindrà els vols i la capacitat actual. Esta decisió preserva la connectivitat del territori sense modificar l’equilibri entre oferta i demanda en un aeroport de menor grandària respecte a Alacant i València.

L’empresa subratlla que Alacant i València són comprats competitius i sòlids dins de la seua xarxa, i que la seua aposta passa per continuar creixent de forma sostinguda. La presentació de la temporada d’hivern s’emmarca en la col·laboració amb agents locals del turisme per a impulsar l’ocupació durant els mesos de menor afluència.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.