23.1 C
València
Dimarts, 14 octubre, 2025

Ábalos demana al Suprem un advocat d’ofici per a declarar demà després de trencar amb la seua defensa

José Luis Ábalos ha sol·licitat al Tribunal Suprem que li designe un advocat d’ofici per a assistir a la seua declaració prevista per a demà davant el magistrat Leopoldo Puente. L’exministre i diputat per València va prendre esta decisió després de renunciar al seu anterior lletrat per diferències que considera irreconciliables, i subratlla la seua intenció de complir amb la citació.

La petició es produïx en la vespra de la seua compareixença en el marc del cas Koldo. En demanar un advocat d’ofici, Ábalos busca assegurar el seu dret a la defensa tècnica el dia de la declaració i evitar que la falta de representació legal puga afectar el desenrotllament de la diligència.

Sol·licitud a contrarellotge

L’exministre va difondre el contingut de la seua sol·licitud a través de la xarxa X, on va explicar que havia prescindit del seu advocat i que, mentres no nomene a un nou, requerix assistència lletrada d’ofici específicament per al 15 d’octubre de 2025. Eixe missatge incidix en què el seu objectiu és comparéixer amb totes les garanties.

El tràmit implica que el Suprem active el torn d’ofici i coordine l’assignació d’un professional disponible en el termini fixat. Si la designació no arribara a temps, el tribunal haurà d’adoptar la solució que assegure el dret de defensa i l’efectiva realització de la declaració, conforme al calendari judicial.

La citació de Ábalos s’emmarca en les actuacions del cas Koldo, i la seua compareixença davant el magistrat Leopoldo Puente pretén aclarir els extrems pels quals ha sigut requerit. Amb la sol·licitud d’advocat d’ofici, l’exministre intenta mantindre l’agenda prevista i encarar la diligència amb representació legal adequada.

Últimes notícies

Mor una britànica de 72 anys en un xoc entre el seu cotxe i una autocaravana en la N-332

Una britànica de 72 anys mor en la N-332 a l'altura de Santa Pola després de col·lidir el seu cotxe amb una autocaravana. L'altre conductor està ferit greu.

Gonzalo culmina la remuntada d’Espanya sub-21 en el descompte 2-1

Espanya sub-21 va voltejar un partit aspre davant Finlàndia amb gols de Mayenda en el 88 i Gonzalo en el 92. El triomf manté el ple i el lideratge del grup A.

Les Falleres Majors de València 2026 prenen possessió a l’Ajuntament

Carmen Prades i Marta Mercader han sigut proclamades Falleres Majors de València 2026 en el saló de plens, en un acte presidit per María José Catalá. El nomenament obri oficialment el nou cicle faller.

Les pluges continuen este dimecres amb remissió lenta i focus al Mediterrani

La inestabilitat persistix per una massa freda en altura i la humitat mediterrània. Hi haurà ruixats menys intensos, amb avisos en punts d'Ebre, litoral valencià i Balears.

Ferran Torrent renúncia al Premi dels Lletres Valencianes per la deriva amb el valencià del Consell

L'escriptor comunica per carta a Carlos Mazón que renúncia al Premi dels Lletres Valencianes. Argumenta una deriva institucional menys respectuosa amb el valencià.

Restablixen la circulació ferroviària entre València i Barcelona des de les 20.00 després de la dana Alice

Adif reobri hui a les 20.00 la línia del Corredor Mediterrani entre València i Barcelona, danyada per la dana Alice. La circulació es reprendrà amb limitacions en un tram crític.

Pradas recorre per segona vegada per a tancar la seua imputació per la DANA

La exconsellera apel·la l'acte que va rebutjar l'arxivament de la causa per la gestió de la DANA del 29 d'octubre. Al·lega falta de nexe causal i força major.

Mazón obrirà les compareixences de la comissió de la DANA i Sánchez les tancarà

El president valencià serà el primer a acudir a la comissió del Congrés sobre la DANA, previsiblement a la fi de novembre. Pedro Sánchez compareixerà al final del calendari, amb Feijóo i diversos ministres també citats.