Un any de presó a Alacant per vexar i amenaçar a la seua veïna per ser estrangera

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a una dona de 55 anys a un any de presó per vexar i amenaçar a la seua veïna de nacionalitat marroquina a causa de la seua condició d’estrangera. A més de la pena de presó, la resolució imposa multes i una indemnització de 3.000 euros pels danys morals causats. Els fets, ocorreguts al juliol de 2023, es van produir malgrat existir una orde que li prohibia comunicar-se amb la víctima o accedir al seu domicili.

Segons la fallada, el primer episodi es va produir el 8 de juliol, entorn de les 14.00. L’acusada va eixir al balcó, va colpejar amb un pal la finestra de l’habitació de la seua veïna, que vivia en l’edifici contigu, i va llançar insults de caràcter xenòfob, amb expressions com a ‘gihadista‘ o ‘ves-te al teu país‘. L’agressivitat va escalar amb amenaces de mort directes i es va prolongar durant uns quinze minuts.

Xenofòbia i trencament de la mesura

Eixa conducta contravenia un acte dictat el 24 de març de 2023 per un jutjat d’Elda, que li prohibia comunicar-se amb la perjudicada i entrar en el seu domicili. Malgrat conéixer eixa limitació, la processada va tornar a dirigir-se contra la seua veïna pel seu origen, la qual cosa el tribunal interpreta com un atac a la seua dignitat per motius discriminatoris. La resolució subratlla que les expressions proferides van causar una gran humiliació i van menyscabar la dignitat de la víctima.

La nit següent, el 9 de juliol, sobre les 21.30, la dona va tornar al portal de l’edifici, va fer sonar el telefonillo i va reprendre els crits i insults. Quan la veïna va traure el cap a la finestra, l’acusada la va increpar de nou i la va desafiar a baixar al carrer, insistint que no li passaria res encara que la denunciaren. El tribunal valora la reiteració i la fustigació en dos dies consecutius com una conducta persistent.

Penes de presó, multes i indemnització

El tribunal establix que no es va tractar d’una mera discussió veïnal, sinó d’una agressió verbal continuada amb rerefons xenòfob. La utilització d’expressions despectives vinculades a l’origen i l’amenaça de mort, unides a la vulneració conscient d’una orde judicial, doten als fets de major gravetat.

Per estos fets, l’Audiència declara a l’acusada autora de tres delictes. En primer lloc, un delicte continuat de trencament de mesura cautelar, penat amb una multa de 18 mesos amb una quota diària de 6 euros. En segon terme, un delicte comés contra l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques per motivació discriminatòria, castigat amb sis mesos de presó i una altra multa de sis mesos a raó de 6 euros al dia. Finalment, un delicte d’amenaces, sancionat amb altres sis mesos de presó. En conjunt, la pena privativa de llibertat ascendix a un any.

A més, la sentència fixa una indemnització de 3.000 euros per a la perjudicada pels danys morals patits, en reconéixer l’impacte emocional i la intimidació derivats de la fustigació. La decisió és recurrible en apel·lació davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en un termini de deu dies.

Últimes notícies

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.