Mastodon
31.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Cersei de ‘Juego de Tronos’ demana justícia per l’assassinat de Samuel

 

El crim de Samuel Luiz, el jove assassinat per homofòbia, ha commogut a tot el país, que fa uns dies es mobilitzava per diverses ciutats per a exigir justícia davant esta brutal agressió que va posar fi a la vida del jove gallec en la nit del passat divendres.

Milers de persones i de cares conegudes condemnaven estos fets tant al carrer com en les xarxes socials, i el renou ha sigut tal, que ha saltat al panorama internacional, on altres famosos han volgut també reivindicar el suport.

A ell s’han sumat rostres molt coneguts del panorama internacional. És el cas de l’actriu Lena Headey, popular per haver encarnat a Cersei Lannister, una de les grans protagonistes de la sèrie ‘Juego de Tronos’.

 

Lena Heady demana justícia per a Samuel

 

L’actriu no sols ha compartit una fotografia en la qual apareixia el jove de 24 anys, sinó que també s’ha fet eco de la notícia que publicava un mitjà estatunidenc per a informar els seus seguidors del cas.

L’artista va publicar en el seu compte d’Instagram una fotografia de Samuel acompanyada de la frase «Justice for Samuel Luiz» (Justícia per a Samuel Luis) i una explicació que atribueix un mòbil homòfob a l’agressió. Al costat d’ella, Headey va afegir la seua pròpia reflexió sobre l’ocorregut i la seua condemna «l’odi» i la «ignorància» dels qui no accepten les diferents orientacions sexuals que existeixen.

«Samuel, et mereixies viure una vida plena d’amor i felicitat … Lamente molt que l’odi, la por i la ignorància encara governen a molts. L’AMOR ÉS AMOR ÉS AMOR», va concloure l’actriu britànica.

 

Altres famosos

 

No ha sigut l’única artista internacional que s’ha referit al cas en les seues xarxes. El popular cantant Ricky Martin també va condemnar la brutal pallissa. «Diguen el seu nom (say his name) Samuel Luiz Muñiz. #JusticiaParaSamuel», va escriure l’artista porto-riqueny en Instagram, en castellà i anglés per a arribar a més seguidors de la seua comunitat.

 

 

La cantant sueca Zara Larsson també va realitzar diverses publicacions en les seues històries relacionades amb l’assassinat de Samuel i amb les agressions que el col·lectiu homosexual pateix a Espanya. «Per què continua succeint això? Per què la gent mata a uns altres per a qui estimen? Fotre, això realment em va trencar el cor», va escriure la compositora.

 

També el compte de la banda anglesa Years & Years, liderada per Olly Alexander, es va fer ressò del succés, reclamant que es compartira la «tràgica història» perquè «això necessita ser escoltat». «El nostre viatge per a estimar lliurement i ser nostre jo autèntic no ha acabat», afegien, deixant clar que el crim de Samuel s’ha convertit en un símbol de la lluita pel respecte a la diversitat i contra els crims d’odi a nivell internacional.

 

Últimes notícies

El 0,16% d’expedients per la dana concentra 900 milions pendents

El 0,16% dels expedients de la dana concentra 900 milions encara per pagar. El Consorci ha abonat 3.600 milions i preveu un desemborsament total de 4.800.

València reconeix pel 9 d’Octubre a Joaquín Prat, el mestre Serrano, Max Aub i Gómez Perretta

L'Ajuntament entregarà el 6 d'octubre els Honors i Distincions amb motiu del 9 d'Octubre, després de la seua aprovació en ple, amb reconeixements a figures i entitats.

Compromís alerta de fins a 30 morts més a l’any per l’augment del trànsit a València

Compromís sosté que el trànsit ha crescut un 4,9% a València i que este repunt pot afegir 20-30 morts anuals per contaminació. El govern el rebat.

Mestalla acollirà el capítol 200 del València-Athletic

El dissabte, Mestalla albergarà el dol oficial número 200 entre València i Athletic. L'historial està igualadísimo: 76-74-49 i 308 gols per equip.

Mor una dona ofegada a la platja de Muchavista (El Campello)

Una dona ha mort per ofegament a la platja de Muchavista, al Campello, malgrat un ampli operatiu sanitari. L'autòpsia determinara les causes.

El PSPV titlla de deplorables les declaracions de Mazón sobre les víctimes de la DANA

El PSPV critica el to de Carlos Mazón sobre les víctimes de la DANA i li reclama escoltar les associacions, donar-los veu en Les Corts i assumir responsabilitats.

Cambrer nega ocultació sobre els vídeos del Cecopi i promet col·laboració amb la jutgessa

La vicepresidenta del Consell rebutja que s'haja ocultat material del Cecopi sobre la DANA i recalca la col·laboració amb la jutgessa. També demana celeritat en les ajudes estatals i reforça el contacte amb les víctimes.

El Consell suma cinc municipis al pla per a retirar enderrocs després de la DANA

La Generalitat amplia el pla de xoc per a assumir la retirada de residus i enderrocs a Albal, Benetússer, Catadau, Xirivella i L'Alcúdia. El dispositiu, dotat amb 180 milions, ja ha retirat més d'un milió de tones i ara cobrirà també residus d'obra i reparació.