Troben a David, l’estibador desaparegut en l’accident del 28 de maig a PortCastelló

 

Segons informen, ha aparegut el cos de David, L’estibador del Grau de Castelló desaparegut al port després de l’accident del Nazmiye Ana del passat 28 de maig.

Pel que sembla, el cos s’ha trobat dins el vaixell que va ser hissat i posat en terra. Segons indicada el comunicat oficial:

“El Grup Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil ha trobat hui, a les 10.00 hores, el cos de David, l’estibador que va desaparéixer el passat 28 de maig després de bolcar el vaixell Nazmiye Ana al moll del Centenari del port de Castelló. El cos s’ha trobat a l’interior del vaixell. Les autoritats judicials s’han fet càrrec de la situació.

L’Autoritat Portuària de Castelló vol expressar la seua solidaritat amb la família, companys i tota la Comunitat Portuària per esta trista pèrdua, després de setmanes d’intensos esforços per localitzar i recuperar a David.

Així mateix, PortCastelló agraeix la feina i implicació de totes les persones que han estat involucrades en les tasques de recerca des del mateix moment de produir-se l’accident. Un operatiu de rescat que s’ha desenvolupat de manera ininterrompuda amb l’únic objectiu de trobar a David i en què han participat més de 150 persones.

“Descanse en pau”

Esta troballa finalitza l’angoixant espera, amb un tràgic però esperat desenllaç d’unes tasques de recerca que han durat més d’un mes. Un temps en el qual, tot i els esforços dels equips de salvament que han intervingut, s’ha posat també en dubte el funcionament d’alguns protocols o maquinària burocràtica.

Cal recordar, entre altres coses, el temps que va transcórrer fins que les companyies asseguradores van escollir el “Pla de remoció“. O l’angoixant comunicat de la família que tot i la prudència i discreció que va tractar de mantenir, va fer públic que volia que s’esclariren els fets.

També emotives i dures emocionalment van ser les demandes dels seus companys d’estiba i l’homenatge dels seus veïns i amics protagonitzant una campanya en xarxes socials perquè no s’oblidés a David.

Amb tot, finalment el treball incansable dels cossos de rescat dels nombrosos efectius desplegats al Port de Castelló ha donat resultat, encara que amb una realitat tant muda com esperada.

 

Els fets i les víctimes

 

Cal recordar que l’accident es produïa mentre el vaixell Nazmiye Ana realitzava tasques de càrrega en el Moll del Centenari. Per causes que encara hui estan sent objecte d’investigació per determinar-les amb exactitud, el vaixell va bolcar amb ocupants a bord.

Entre els primers rescatats, hi va haver tres ferits, un dels quals va haver de ser traslladat a l’Hospital General de Castelló, a l’UCI on va romandre amb pronòstic reservat durant un temps.

D’altra banda desaparéixer dos persones, Un mariner de l’embarcació, el cos era trobat hores més tard, i David, l’estibador de 36 anys del Grau la recerca ha tingut en suspens setmanes a milers de persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.