Vicente Lafuente (CEV) ha sigut elegit vicepresident de CEOE a proposta de Garamendi

Vicente Lafuente, president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), ha sigut nomenat este dimecres vicepresident de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE). El nomenament ha consolidat la presència de l’organització empresarial valenciana en els òrgans d’adreça de la patronal nacional i ha reforçat la seua capacitat d’influència en l’agenda empresarial.

La proposta va partir del president de la patronal, Antonio Garamendi, que ja l’havia avançada el dia anterior a València. La Junta Directiva de la CEOE l’ha validada, culminant un procés habitual en el qual la presidència proposa i l’òrgan de govern ratifica. Amb este pas, Lafuente ha passat a integrar-se en el nucli de coordinació de la patronal, una posició que facilita alinear posicions territorials i sectorials i aporta una veu directa de la Comunitat Valenciana en les decisions estratègiques.

Representació valenciana en la junta

Al costat d’este nomenament, la CEV ha confirmat la incorporació a la Junta Directiva de CEOE, en representació de l’organització valenciana, de: Eva Blasco, presidenta de CEV València; César Quintanilla, president de CEV Alacant; Luis Martí, president de CEV Castelló; Salvador Navarro, president de la Comissió de Relacions amb les Corts; Amaya Fernández, presidenta de Quimacova; Federico Fuster, president de Hosbec; José Antonio Pastor, director de AEFJ; José María Martínez, president de Simetria Grup Empresarial; i Inmaculada García, secretària general de la CEV. Esta composició ha reforçat el pes territorial i sectorial de la Comunitat en el principal òrgan executiu de la patronal, permetent traslladar amb major precisió les prioritats empresarials de la regió.

A més, la CEV ha mantingut els seus 30 representants de la Comunitat Valenciana en l’Assemblea General de la CEOE. Esta continuïtat ha assegurat estabilitat en la participació i ha consolidat la capacitat de l’organització valenciana per a influir en votacions i posicionaments, tant en l’àmbit estatutari com en les línies de treball transversals.

En conjunt, la designació de Lafuente i la presència d’un equip ampli en la Junta i l’Assemblea han enfortit la coordinació amb la direcció de la CEOE, han agilitzat la interlocució amb les administracions i han donat més visibilitat a les demandes empresarials valencianes en debats sobre competitivitat, ocupació i regulació. El moviment ha evidenciat, a més, la confiança de la direcció de la patronal en el lideratge de la CEV i en la seua capacitat per a articular consensos dins de l’organització nacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.