22.1 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Penses que la caça és una activitat necessària per al medi rural?

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La majoria dels espanyols considera la caça com una activitat necessària i creu que té un impacte positiu en l’activitat econòmica del medi rural i en el medi rural en el seu conjunt. A més, gran part de la població creu que contribueix a la protecció del medi ambient i a la conservació de la biodiversitat animal.

Així es desprén de l’estudi ‘Opinions i actituds de la societat espanyola davant la caça’ elaborat per la consultora GAD3 per a Fundació Artemisan, a través de més de 3.000 enquestes telefòniques aleatòries realitzades en tot el país durant els mesos de març i abril de 2021.

Entre els principals resultats de l’estudi destaca que més del 60% dels espanyols coincideixen que no estan disposats a pagar més imposats perquè l’Administració Pública es faça càrrec del control de poblacions de fauna silvestre i, a més, el 71% dels enquestats es posiciona a favor d’utilitzar la caça per a dur a terme aqueix control.

Per a la major part dels espanyols, la caça prevé danys a cultius, evita que animals salvatges s’endinsen en nuclis urbans i redueix el nombre d’accidents en carretera. Una gran part dels enquestats creu també que evita malalties que poden transmetre’s a l’ésser humà.

Cal assenyalar que 9 de cada 10 espanyols declaren estar preocupats per la progressiva despoblació de les zones rurals a Espanya i, en este sentit, la major part dels enquestats creu que la caça suposa una font de generació d’ocupació i una eina per a fixar la població en el medi rural.

A més, també asseguren estar preocupats per la protecció animal i el medi ambient i, preguntats sobre quins són els actors que més contribueixen a això, el 70% creu que la població del medi rural és el principal actor, si bé un de cada tres enquestats creu que els caçadors compleixen també esta funció i que ho fan molt per damunt de la societat en el seu conjunt o dels partits polítics.

Este estudi, impulsat per Fundació Artemisan, va sorgir davant l’evident augment de la preocupació de la societat pel medi ambient, unit al distanciament entre una societat cada dia més urbana i el món rural, la qual cosa ha provocat que grans decisions que afecten l’Espanya buidada es prenguen des de grans ciutats.

Decisions guiades en moltes ocasions per determinats interessos, sense suport científic, tècnic ni, com evidencien els resultats d’este estudi, social, però que estan provocant greus conseqüències en la forma de vida i en la supervivència de milions d’habitants del món rural.

I és que cal recordar que, segons l’‘Informe Impacte Econòmic i Social de la Caça a Espanya’, elaborat per Deloitte per a Fundació Artemisan, la caça genera a Espanya cada any prop de 6.500 milions d’euros i dona ocupació a 187.000 persones, principalment en el món rural.

Últimes notícies

El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

José Manuel García-Margallo destaca el nou papa Lleó XIV com un líder americà amb una visió progressista que promou la pau i la naturalesa misional de l'Església.

El Chulo i Drakupuente, guanyadors del concurs de ponts de la UMH amb un impressionant pes suportat

Les maquetes Chulo i Drakupuente han destacat en la XX Edició del Concurs de Ponts de la UMH, capaces de suportar un pes total de 1.156 kg. Descobreix els guanyadors i els detalls del concurs.

Alerta taronja per tempestes a València: es preveuen pluges fortes i calamarsa

La Generalitat Valenciana activa una alerta taronja per precipitacions i tempestes aquesta setmana, amb riscos destacats a diverses zones de la província de València.

Lleó XIV manté provisionalment càrrecs clau a la Cúria romana i a la governadora del Vaticà

El Papa Lleó XIV ha decidit mantenir de manera provisional als caps de la Cúria romana i a Raffaella Petrini, la governadora del Vaticà, per avaluar els futurs nomenaments amb calma.

El Govern Respon a Mazón: On Estaves el Dia de la Dana?

Félix Bolaños interpel·la Carlos Mazón sobre les seves accions durant les inundacions a València, destacant el compromís del Govern amb el sistema judicial.

Catalá defensa la participació d’alcaldes afectats per la danya en el procés judicial

L'alcaldessa de València, María José Català, considera essencial que els alcaldes dels municipis afectats per la danya participin en el procés judicial per aportar el seu testimoni. Denuncia enfrontaments polítics i reivindica la transparència en la gestió de l'emergència.

L’arquebisbe de València celebrarà una missa per a honrar el nou Papa, Lleó XIV

El dimarts 20 de maig, l'arquebisbe de València celebrarà una missa especial en la Catedral, dedicada al nou Papa Lleó XIV, per expressar gratitud i devoció de la comunitat diocesana.

Vox amenaça amb deixar el govern d’Almassora si el PP no expulsa els trànsfugues

Llanos Masó, presidenta de Vox a Castelló, ha advertit que la seva formació podria abandonar el govern d'Almassora si el PP no expulsa els regidors que han demanat passar a no adscrits. La situació política es complica i la governabilitat del municipi està en perill.