El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha assegurat este dijous que no demanarà perdó per la seua actuació durant la DANA del 29-O i ha defés que va estar on tocava: en la reunió del Cecopi i tractant d’ajudar als qui ho necessitaven davant les inundacions i les barrancadas.
En un missatge publicat en el seu perfil de X, difós ‘en castellà perquè a ningú li coste 1 hora i 11 minuts entendre’m’, el també president provincial del PP ha respost a les informacions conegudes sobre la declaració testifical del subdirector general d’Emergències de la Generalitat, Jorge Suárez, davant el jutjat de Catarroja que instruïx la causa penal sobre la gestió de la DANA.
Retard del Es-Alert en el punt de mira
Segons eixa declaració, el missatge És-Alert que es va enviar a la població el dia del temporal es va demorar per correccions lingüístiques a la seua versió en valencià per part de la llavors consellera d’Interior, Salomé Pradas, i també de Mompó.
Mompó ha replicat que, per sentit comú, ‘si algú em passa un text on posa ‘aquest’ i em pregunta, li diré que pose ‘est’. Sens dubte’. A continuació ha subratllat que, en qualsevol cas, ‘haguérem tardat cinc segons més’ i ha remarcat la seua prioritat aquell dia: ‘Eixe dia el que volia és que s’enviara l’alerta d’una puta vegada i, hui dia, encara no entenc per què es va tardar tant’, assenyala el president de la Diputació.
El dirigent provincial ha insistit a més: ‘No demanaré perdó per haver estat on tocava i tractant d’ajudar als qui ho necessitaven’. Amb eixa idea, ha buscat deslligar la seua actuació d’un retard que considera alié a la seua voluntat, insistint que el seu focus va estar en el fet que l’alerta arribara com més prompte millor.
El debat sobre l’És-Alert ha cobrat rellevància perquè, en plena emergència per pluges torrencials, l’avís a mòbils servix per a advertir a la població davant inundacions i barrancadas, quan cada minut compta. El retard de l’enviament ha quedat sota escrutini públic mentres el jutjat de Catarroja instruïx la causa penal sobre la gestió del temporal. En este context, Mompó ha reiterat que el seu paper aquell 29-O va ser estar en el Cecopi i ajudar, i que qualsevol correcció de termes hauria suposat, al seu juí, sol segons, enfront de la necessitat d’alertar amb rapidesa.



