15.8 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Pradas nega que el debat sobre el confinament o les correccions retardaren l’És-Alert

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana, sosté que ni el debat sobre un possible confinament de la població ni les correccions ortogràfiques del text van provocar un retard en l’enviament del Es-Alert la vesprada del 29 d’octubre, en plena DANA.

Fonts del seu defensa han explicat, després de la declaració com a testimoni del subdirector general d’Emergències, Jorge Suárez, davant la jutgessa de Catarroja, que eixe intercanvi sobre el confinament va ser ‘paral·lel a l’enviament del Es-Alert’. Afigen que la sol·licitud de Pradas d’alertar als alcaldes dels municipis potencialment afectats per una eventual ruptura de la presa de Forata es va cursar ‘mentres els tècnics treballaven en l’elaboració de l’esborrany del Es-Alert’, de manera que ‘això tampoc va influir en el seu retard’.

Debat paral·lel i contingut de l’avís

La exconsellera ha insistit que el primer esborrany del missatge del qual va tindre constància va ser el que Suárez li va presentar poc abans de les 19 hores. Eixe text es va llegir en el Cecopi i demanava a la població que romanguera en els seus domicilis, sense cap menció a plantes altes. La instrucció de quedar-se a casa buscava limitar desplaçaments i exposició a zones potencialment perilloses durant un episodi de pluges intenses.

Estes explicacions situen les converses sobre mesures i la coordinació amb els municipis al mateix temps que la redacció del missatge. Això apunta al fet que la preparació tècnica de l’avís i l’avaluació d’escenaris de risc van avançar de manera simultània, amb decisions condicionades per la informació que anava arribant. Amb això, Pradas desvincula el debat polític i els ajustos formals del ritme de difusió del Es-Alert, i remitent el temps d’enviament a l’elaboració de l’esborrany i a la valoració de riscos com el possible trencament de la presa de Forata.

Últimes notícies

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a 900 agents per la seua ajuda en la DANA

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a més de 900 agents per la seua labor durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. La cerimònia ha reunit un miler de persones i ha posat en valor la coordinació entre administracions i cossos de seguretat.

La Fira de l’Automòbil de València ha obert amb descomptes i més de 4.000 cotxes a la venda

La 27a edició reunix 46 marques amb més de 4.000 vehicles, primícies de mercat i promocions especials. Hi haurà també el Tesla Cybertruck i un fòrum professional.

Pérez Llorca demana recuperar la col·laboració amb el Govern per a accelerar la reconstrucció

El president ha visitat Picanya i ha reclamat reprendre la coordinació amb l'Executiu central per a agilitzar la recuperació després de la DANA. Ha revisat obres en el barranc de Poio i ha destacat l'esforç del Consell i dels ajuntaments.

Els Gai Games de València superen els cinc mil inscrits i dupliquen edicions prèvies

Els Gai Games València 2026 depassen els 5.000 inscrits, superant amb folgança a Guadalajara (2.634) i Hong Kong (2.381). L'esdeveniment reforça el seu perfil internacional.

L’Audiència de València avala a la jutgessa de la DANA i rebutja ampliar l’informe de la Guàrdia Civil

La Secció Segona ha desestimat les sol·licituds de Vox, AVA i una acusació particular per a ampliar l'informe cronològic de la Guàrdia Civil i citar als seus autors. La Sala considera que no s'ha justificat la seua utilitat per a la investigació sobre la gestió de la DANA.

La jutgessa de la DANA cita al gener a l’excap de bombers i a l’exsecretari de Presidència

La instructora ha fixat per a gener les testificals de José Miguel Basset i Cayetano García, i incorpora a la causa un manuscrit i guasap aportats en la investigació.

Demanen a la jutgessa de la dana tornar a citar a l’excap de gabinet de Mazón

Una acusació particular ha sol·licitat reinterrogar a José Manuel Cuenca després de conéixer-se missatges amb la exconsellera Salomé Pradas durant la dana del 29-O. Busquen aclarir el seu paper en decisions com el descarte del confinament.

Els Covetes de Sant Joan: les façanes estaran llestes en sis mesos

L'Ajuntament preveu acabar en sis mesos la restauració de les façanes d'este conjunt BIC i retornar l'ús comercial artesanal als seus interiors. La inversió supera els 200.000 euros i inclou l'expropiació de 3 de les 19 covetes.