El PSOE atribuïx a Paco Salazar una falta molt greu contrària al seu codi ètic

El PSOE ha conclòs l’expedient obert al exasesor de Moncloa Paco Salazar després de les denúncies d’assetjament sexual presentades per dos militants i ha confirmat que la seua conducta suposa una ‘falta molt greu‘ prevista en els estatuts federals i contrària al Codi ètic i de conducta del partit, la qual cosa impedirà el seu retorn automàtic com a militant en cas de sol·licitar-ho.

El tancament de l’expedient fixa un criteri intern sobre l’abast dels fets denunciats i activa les conseqüències disciplinàries previstes. En la pràctica, la qualificació com molt greu bloqueja qualsevol reincorporació d’ofici i condiciona eventuals sol·licituds d’alta a una decisió expressa dels òrgans competents del partit.

Suport a les denunciants i confidencialitat

En roda de premsa, la secretària d’Organització del PSOE, Rebeca Torró, ha explicat que el contingut de l’informe és confidencial; ha garantit que, si les denunciants volen acudir a la justícia, comptaran amb suport polític del partit i ha oferit assistència psicològica si la precisen. Este acompanyament busca que les afectades puguen exercir els seus drets amb seguretat i amb suport institucional, sense exposició innecessària.

En paral·lel, el partit ha decidit obrir un expedient informatiu a Antonio Hernández, qui va ser la mà dreta de Salazar en Moncloa, com a ‘possible coneixedor’ del comportament atribuït al seu superior i per no haver actuat. Este tràmit pretén recaptar informació i esclarir els presumptes fets, determinant si va existir omissió davant conductes incompatibles amb les normes internes.

El PSOE ha emmarcat estes actuacions en els seus estatuts federals i en el Codi ètic i de conducta, que establixen pautes de prevenció i resposta davant situacions d’assetjament i guien les decisions adoptades en este cas.

Últimes notícies

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.