Un jubilat de l’hospital de Sant Joan repartix 150 dècims del tercer premi entre zeladors i auxiliars

Ejemplo de shortcode con estilo
Ha distribuït 150 bitllets del 90.693, valorats en 7,5 milions, sobretot entre zeladors i auxiliars de l'hospital. Ell s'ha quedat un només dècim.

Un jubilat de 73 anys de l’hospital de Sant Joan d’Alacant ha repartit 150 dècims del tercer premi de la Loteria de Nadal, el 90.693, per un total de 7,5 milions d’euros. La majoria han anat a parar a zeladors i auxiliars del centre sanitari, encara que alguns han arribat a metges i a familiars de pacients. Els bitllets procedixen de l’administració Garden, la número 30 d’Alacant, situada en el centre comercial de la Platja de Sant Joan, i el propi protagonista s’ha quedat amb un únic dècim.

José Luis Aguado ha sigut cap del Personal Subaltern de l’hospital i durant anys s’ha encarregat de gestionar un número per als seus companys, de manera altruista i sense cobrar comissió. Abans de jubilar-se va arribar a repartir fins a 1.000 dècims; des de llavors la quantitat ha anat baixant i enguany ha distribuït 150 bitllets, equivalents a 15 sèries.

Una tradició sense comissions

Ha entregat els dècims d’un en un a excompanys als quals ha visitat a l’hospital i també als qui li’ls han demanats per telèfon. El pagament, explica, ha arribat en mà o per Bizum, sempre sense recàrrec. ‘Tots saben que no cobre ni el 3 per cent ni res, i que només venc als meus amics’, resumix per a explicar una pràctica sostinguda en la confiança i la companyonia.

Aguado ha admés amb humor que ‘estaran contents els meus companys que m’han comprat i no tant els que no hagen jugat’. Mai havia venut un gran premi i s’ha proposat continuar adquirint bitllets en pròxims anys en la mateixa administració.

Un premi molt repartit a l’hospital

Dels 10 milions en premis que ha venut eixe despatx, José Luis ha repartit 7,5 a través de la seua xarxa habitual, i la resta s’han dispensat en finestreta en la zona turística de la Platja de Sant Joan. Encara que ‘pocs’ bitllets han viatjat a Madrid, la majoria s’ha quedat a Alacant, reforçant el caràcter coral del premi dins de l’hospital.

El tercer premi de la Loteria de Nadal concedix 50.000 euros per dècim abans d’impostos, una xifra que es deduïx del total distribuït. Si és el cas, el jubilat ha cobrat 48.000 euros després de la retenció de 2.000, i ha confessat que no té pensat en què gastar-los perquè ‘jo no necessite pràcticament res’, encara que potser es permet ‘algun viajecito’.

L’administrador de l’administració Garden, Roberto González, s’ha mostrat exultant perquè ha donat el major premi des que té l’establiment, en 2021, i ha assenyalat que està ‘més que content perquè segurament la gent el necessitarà’.

Últimes notícies

Rescatades dos pateres amb 18 migrants en aigües d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat este cap de setmana 18 migrants d’origen algerià en dues pateres a Alacant, quatre d’ells presumptament menors, després d’una travessia de quinze dies.

La jueza de la DANA ordena destruir les mostres d’ADN dels cadàvers identificats

La jutgessa que investiga la DANA de 2024 a Catarroja ha ordenat destruir les mostres d’ADN usades per identificar les 233 víctimes de la província de València, una vegada confirmades totes les identitats.

Una dona de 33 anys queda hospitalitzada per una ganivetada a Benicarló

Una dona de 33 anys ha resultat ferida per arma blanca a Benicarló i està ingressada amb pronòstic reservat, mentres la policia busca el presumpte agressor.

Tres morts, 145 municipis confinats i desenes de rescats per les pluges torrencials

L’episodi de fortes pluges a la Comunitat Valenciana ha deixat tres víctimes mortals, ha obligat a confinar fins a 145 municipis i ha provocat nombrosos rescats i greus incidències, sobretot a la Safor i la Marina Alta.

L’alcaldessa de Catarroja critica que l’Es-Alert no va servir durant la dana de 2024

Lorena Silvent ha explicat davant la jutgessa que els avisos Es-Alert van arribar amb el municipi ja inundat i sense informació oficial prèvia, mentres els veïns improvisaven rescats.

Sanitat munta un dispositiu al pavelló d’Oliva per a la gent rescatada per la pluja

La Conselleria de Sanitat ha habilitat el pavelló polivalent d’Oliva com a punt d’atenció sanitària per a les persones rescatades per les fortes pluges a la Safor, amb personal mèdic i recursos d’emergències especialitzats.

El Suprem obliga Escal a tornar 209,7 milions pel magatzem Castor

El Tribunal Suprem ha confirmat que Escal Underground ha de reintegrar 209,7 milions d’euros vinculats al magatzem submarí de gas Castor, davant les costes de Castelló, després que el Constitucional anul·là el decret llei que reconeixia una inversió d’1.350,7 milions.

Mor d’un infart un home en un càmping d’Oliva després de les inundacions de la DANA Adam

Un home de 64 anys ha mort d’un infart en un càmping d’Oliva greument inundat per la DANA Adam, que ha deixat ja tres víctimes mortals a la província de València.