11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

El cos trobat a Indonèsia és el de Mateo, de 9 anys; continua la busca de Quique

El cos del xiquet recuperat este dimarts a Indonèsia després del naufragi del 26 de desembre en aigües del Parc Nacional de Komodo ja està identificat i correspon a Mateo, de 9 anys, segons un portaveu de la família. El menor era fill de l’exfutbolista Fernando Martín d’un matrimoni anterior, una dada que ajuda a reconstruir la composició familiar del grup que viatjava en el vaixell turístic.

Amb esta confirmació s’aclarix la situació d’un dels menors afectats, mentres continua activa la busca de l’últim desaparegut: Quique, de 10 anys, fill d’Andrea Ortuño, qui va sobreviure a l’enfonsament al costat d’una de les seues filles. El cas manté en suspens als afins i focalitza l’operatiu a localitzar a eixe menor com més prompte millor.

Busca de l’últim desaparegut

Els equips de busca d’Indonèsia han salpat de nou este dimecres per a intentar localitzar a Quique, l’únic que seguix sense aparéixer després de l’enfonsament del vaixell en el qual viatjaven amb la seua família. Fins ara, han sigut rescatats els cossos d’un adult —l’exfutbolista i entrenador del femení B del València CF, Fernando Martín— i de dos menors. Amb la identificació de Mateo, el dispositiu concentra esforços en les àrees amb major probabilitat de troballa, ateses les condicions de la mar i a la informació recaptada en dies previs.

El menor de 9 anys va ser localitzat este dimarts després de l’avís d’uns pescadors que van albirar un cos en el nord de l’illa de Rinca, a 7,48 milles nàutiques (uns 14 quilòmetres) de l’última posició coneguda del vaixell abans d’afonar-se. La distància respecte a eixe punt suggerix que els corrents i la deriva van poder arrossegar-lo mar endins, la qual cosa complica la localització i obliga a ampliar el radi de rastreig per mar i costa.

El sinistre va ocórrer al Parc Nacional de Komodo, un enclavament d’illes i canals on la navegació turística és habitual. La família realitzava una travessia quan el vaixell es va afonar el 26 de desembre. Des de llavors, l’operatiu s’ha reactivat en diferents jornades amb suport d’embarcacions locals i patrulles marítimes, amb l’objectiu de trobar a Quique i esclarir l’abast del naufragi.

Últimes notícies

La jutgessa manté la declaració de Feijóo i obri l’interrogatori per la DANA

La instructora ha negat suspendre la compareixença del líder del PP, demanada per l'acusació popular de Ciutadans, i ha començat a preguntar-li. La sessió seguix el pla previst.

Comença la declaració de Núñez Feijóo davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana

La jutgessa de Catarroja ha iniciat a les 09.45 la declaració, com a testimoni, d'Alberto Núñez Feijóo per la gestió de la dana. La compareixença és telemàtica i Ciutadans demana que siga presencial.

Feijóo afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta absolutament tranquil la seua obligació de declarar davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la dana. Compareix per videoconferència com a testimoni i el focus estarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024.

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.

Ha ingressat a la presó un encaputxat per l’atracament a una gasolinera a Novelda

Un home de 44 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d'un atracament amb arma blanca en una gasolinera de Novelda. Va ser interceptat després de ser identificat i es va recuperar l'arma utilitzada.

Bombers intenten sufocar un incendi en una planta fragmentadora de ferralla de Sollana

El foc ha començat sobre les 2.28 i sis hores després seguia actiu. Set dotacions i comandaments coordinen relleus per a contindre-ho dins del recinte.