El cos trobat a Indonèsia és el de Mateo, de 9 anys; continua la busca de Quique

El cos del xiquet recuperat este dimarts a Indonèsia després del naufragi del 26 de desembre en aigües del Parc Nacional de Komodo ja està identificat i correspon a Mateo, de 9 anys, segons un portaveu de la família. El menor era fill de l’exfutbolista Fernando Martín d’un matrimoni anterior, una dada que ajuda a reconstruir la composició familiar del grup que viatjava en el vaixell turístic.

Amb esta confirmació s’aclarix la situació d’un dels menors afectats, mentres continua activa la busca de l’últim desaparegut: Quique, de 10 anys, fill d’Andrea Ortuño, qui va sobreviure a l’enfonsament al costat d’una de les seues filles. El cas manté en suspens als afins i focalitza l’operatiu a localitzar a eixe menor com més prompte millor.

Busca de l’últim desaparegut

Els equips de busca d’Indonèsia han salpat de nou este dimecres per a intentar localitzar a Quique, l’únic que seguix sense aparéixer després de l’enfonsament del vaixell en el qual viatjaven amb la seua família. Fins ara, han sigut rescatats els cossos d’un adult —l’exfutbolista i entrenador del femení B del València CF, Fernando Martín— i de dos menors. Amb la identificació de Mateo, el dispositiu concentra esforços en les àrees amb major probabilitat de troballa, ateses les condicions de la mar i a la informació recaptada en dies previs.

El menor de 9 anys va ser localitzat este dimarts després de l’avís d’uns pescadors que van albirar un cos en el nord de l’illa de Rinca, a 7,48 milles nàutiques (uns 14 quilòmetres) de l’última posició coneguda del vaixell abans d’afonar-se. La distància respecte a eixe punt suggerix que els corrents i la deriva van poder arrossegar-lo mar endins, la qual cosa complica la localització i obliga a ampliar el radi de rastreig per mar i costa.

El sinistre va ocórrer al Parc Nacional de Komodo, un enclavament d’illes i canals on la navegació turística és habitual. La família realitzava una travessia quan el vaixell es va afonar el 26 de desembre. Des de llavors, l’operatiu s’ha reactivat en diferents jornades amb suport d’embarcacions locals i patrulles marítimes, amb l’objectiu de trobar a Quique i esclarir l’abast del naufragi.

Últimes notícies

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.