El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

El València va derrotar 3-2 a l’Espanyol a Mestalla gràcies a un penal transformat per Largie Ramazani en el 95. L’equip visitant havia igualat dues vegades els punts d’Hugo Duro i Eray Cömert, però l’última escomesa local li va donar als de Carlos Corberán la seua segona victòria consecutiva del curs, mentres l’Espanyol va encadenar la seua quarta trobada sense guanyar.

El pla entre línies de Beltrán

El dol va arrancar amb vertigen, els dos equips van bolcar gent cap avant i l’intercanvi de colps va deixar prompte lectures clares. L’Espanyol va detectar una via d’aigua per la seua esquerra amb Carlos Romero i Pere Milla, i va estrényer l’eixida de pilota local fins a provocar pèrdues que van encendre els xiulets en la graderia.

El València va entendre que per a alleujar eixa pressió havia de retornar el colp, també pel perfil esquerrà. El triangle Jesús Vázquez-Danjuma-Lucas Beltrán li va donar aire i metres. Beltrán, molt fi entre línies, va arrossegar marques i va generar dubtes als centrals. En el 15, es va retardar per a rebre, va girar sense opositor i va filtrar una passada vertical que Hugo Duro va convertir amb fredor després de desmarcar-se a l’esquena de Cabrera. La reprimenda de Dmitrovic a Calero per no encimbellar a l’argentí va ser el reflex de la fractura que estava generant el ’10’.

El punt va canviar inèrcies: el València, que no marcava en una primera part des de setembre després de tretze jornades anant-se al descans sense gol, es va assentar en el guió. En el tram final del primer acte, l’Espanyol va reaccionar, va avançar línies i va amenaçar per dalt, però sense èxit. Un atent Cömert va avortar una arribada de Carlos Romero en interceptar una passada arrere destinada a Roberto Fernández, i el 1-0 va arribar a l’intermedi.

Reacció de l’Espanyol i desenllaç

La segona part va començar sense canvis, però al poc la banqueta visitant va moure fitxes a la sala de màquines. Van entrar Edu Expósito i Kike García i l’efecte va ser immediat: després d’un servici de banda mal defés, Kike va barallar una pilota dins de l’àrea i el va deixar per a Terrats, que, entre cames, va firmar el 1-1 en el 54.

El gol va reforçar a l’Espanyol. Expósito va prendre el timó, va provar des de fora i va obligar a Dimitrievski a estirar-se; poc després, Kike va rematar alt. Quan pitjor ho passaven els locals, Cömert va sorprendre conduint per un centre del camp desprotegit, va obrir a banda per a Danjuma i el propi central suís va cabotejar el centre a la xarxa per al 2-1 en el 59. Va ser una miqueta inusual per l’autor i el recorregut, i va confirmar que el València trobava oxigen cada vegada que accelerava pels costats.

Lluny d’ensorrar-se, l’Espanyol va tornar a la càrrega amb Expósito marcant el ritme. Kike i Cabrera van guanyar dols aeris i van forçar intervencions del meta local, mentres els espais a l’esquena del seu defensa oferien opcions per a Sadiq, acabat d’incorporar. La fragilitat en l’eixida del València va reaparéixer i, després d’una recuperació visitant en la frontal, Urko va connectar un tret que, desviat per Copete i Pepelu, es va colar en la porteria per al 2-2 en el 80.

L’empat va encollir a Mestalla i Kike va fregar la remuntada amb una rematada al pal curt que Dimitrievski va repel·lir amb reflexos. Semblava que el punt quedava segellat, però l’entrada de Ramazani mancant pocs minuts va agitar el desenllaç. Una conducció seua dins de l’àrea va provocar una pilota solta en el qual Lucas Beltrán es va avançar a Rubén i l’àrbitre va assenyalar penal. Ramazani va assumir la responsabilitat i va convertir des dels onze metres en el 95, deslligant la celebració de la graderia.

El xoc, corresponent a la jornada 21 de la Lliga EA Sports, va reunir 44.162 espectadors a Mestalla. Abans de l’inici es va guardar un minut de silenci en memòria de les víctimes dels accidents de tren de Adamuz i Gelida. El col·legiat va mostrar diverses targetes grogues en un partit intens i amb fases de domini alternes, decidit per l’ímpetu final del València i la precisió de Ramazani des del punt de penal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.