16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha defés este dilluns que el Govern d’Espanya està assumint les seues responsabilitats després de l’accident ferroviari de Adamuz, centrant la resposta en l’atenció a les víctimes i les seues famílies i en la investigació per a aclarir l’ocorregut i evitar que es repetisca.

La ministra ha respost així a les preguntes sobre si algú ha d’assumir responsabilitats polítiques. Segons ha sostingut, l’Executiu ha prioritzat la gestió de l’emergència i l’acompanyament als afectats com a primer pas, i ha emmarcat el debat polític en el terreny dels fets comprovats que resulten de les perquisicions.

Investigació i transparència

Morant ha precisat que la Guàrdia Civil investiga el succeït i que, una vegada determinada la causa, el Govern treballarà perquè no torne a ocórrer. Ha remarcat que les decisions i mesures es recolzaran en conclusions tècniques i en els resultats de la investigació, de manera que la prevenció futura es base en evidències i no en hipòtesis.

En paral·lel, ha subratllat la necessitat de recompondre la confiança de la ciutadania en el sistema ferroviari. Al seu juí, eixe procés exigix transparència informativa i rendició de comptes: només es pot fer amb la veritat i transparència, ha assenyalat, al·ludint a la publicació de dades i a la comunicació constant amb els afectats mentres avancen les diligències.

La titular de Ciència i líder del PSPV-PSOE ha insistit que l’Executiu està assumint la responsabilitat que té en esta crisi, d’atendre víctimes i familiars. Ha recalcat que la prioritat immediata ha sigut l’assistència i que el següent pas és completar la investigació per a, a partir d’ací, adoptar les millores necessàries.

Morant ha reiterat que la gestió combina tres eixos: atenció als qui han patit l’accident, esclariment dels fets i prevenció de futurs incidents. Estem assumint la nostra responsabilitat, l’atenció a les víctimes, la investigació del que ha ocorregut i, de cara al futur, que no torne a ocórrer, ha insistit.

Amb este enfocament, la ministra ha emmarcat la discussió sobre responsabilitats en un calendari marcat per la investigació oficial. Ha defés que qualsevol decisió addicional es prendrà quan es coneguen les causes, sense prejutjar, i que l’objectiu és doble: fer costat als afectats i reforçar la seguretat del servici ferroviari.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.