23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Marcelino admet que la regularitat llastra al Vila-real davant el Llevant

Marcelino García Toral va admetre que el major obstacle del Vila-real en este tram de la temporada va ser la falta de regularitat. El tècnic va explicar que el seu equip va alternar en pocs dies una golejada davant un rival exigent amb un partit gris amb errors arrere i escassa producció ofensiva, una muntanya russa que va condicionar el seu rendiment i la seua confiança col·lectiva.

‘En este tram final cal competir al màxim nivell i ser contundent en les àrees. Portem 12 partits encaixant gol i sabem on està el punt de millora’, va subratllar, al·ludint a la necessitat de tancar la porteria i d’aprofitar millor les ocasions per a evitar que cada detall penalitze. Per a rebaixar la pressió, va demanar centrar-se en el propi acompliment i no en la taula: ‘Hem de guanyar i els altres que facen el que vulguen. La competició és molt exigent i tots els equips estan patint per a sumar’.

Baixes clau

L’entrenador va confirmar l’absència per lesió de Gerard Moreno i el dubte de Dani Parejo, els dos amb problemes musculars. La baixa del davanter va minvar la pegada i el joc de suports en camp rival, mentres que la incògnita sobre el migcampista va condicionar la gestió del ritme i l’eixida de pilota, dos aspectes que el propi tècnic va assenyalar com a claus per a sostindre la regularitat i minimitzar errors no forçats.

Marcelino va afegir que el seu equip va aconseguir esta fase del curs ‘amb molta càrrega física i mental’, un context que va reduir els màrgens per a ajustar detalls entre partit i partit. Va assumir, a més, que va competir amb una defensa jove i inexperta, la qual cosa va explicar una certa volatilitat en la concentració i en la presa de decisions, encara que es va mostrar convençut que el grup acabaria trobant l”estabilitat defensiva’ amb setmanes completes de treball i major continuïtat d’efectius.

Un rival en alerta

Sobre el dol davant el Llevant, el tècnic va advertir que el conjunt valencià es va jugar ‘una carta fonamental’ per a alimentar les seues opcions de permanència i va recordar que, en cas de victòria groga, ‘els deixarem en una situació complicada’. Malgrat que els granotas van encadenar dos derrotes, venien d’una bona dinàmica i el seu recent empat enfront de l’Atlètic va funcionar com a avís del nivell competitiu que podien oferir.

En eixe escenari, Marcelino va pronosticar una trobada ‘difícil’ per la ‘necessitat imperiosa’ del rival i va reclamar màxima precisió en els dos extrems del camp: ‘ser precís en les àrees i igualar eixa necessitat’. Va recalcar que la prioritat passava per imposar-se des del joc i la personalitat: ‘I a partir d’ací, imposar-nos en el joc, perquè som millor equip. Així ho diu la classificació, la inversió i els futbolistes’, encara que va matisar que en un partit ‘pot ocórrer qualsevol cosa’, per la qual cosa va exigir concentració de principi a fi.

El tècnic va situar el context competitiu de LaLiga com a ‘similar’ al de campanyes recents, però va reconéixer la bretxa econòmica amb la Premier League, a la qual va definir com la ‘NBA‘ del futbol. Va assenyalar que va haver-hi etapes en les quals els clubs espanyols van gaudir de major múscul financer i va apuntar que hi ha històrics, com València i Sevilla, fora del seu lloc per resultats recents. ‘No es pot competir amb ells. Ací va arribar un club, el 13 o el 14 classificat, i es va emportar a un jugador nostre’, va lamentar, en al·lusió a la fuga de talent cap a Anglaterra. Amb 200 partits al capdavant de la banqueta groga, va tancar amb un missatge de confiança que la regularitat i la solidesa van tornar quan l’equip va disposar de setmanes completes d’entrenament i efectius recuperats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luiz Castro no espera sanció al Llevant pel botellazo a Cömert

El tècnic del Llevant va assegurar que no preveu castic al club després del botellazo a Eray Cömert al final del derbi i va atribuir el caos a un gest previ del rival.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán este dimecres la constitució de la Comissió Mixta per la dana a Riba-roja de Túria. El president acudix amb tarannà constructiu i lamenta el retard de l'òrgan.

Emergències ha posat fi a totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències ha desactivat este dimarts tots els avisos per vent i fenòmens costaners en la Comunitat després de 30 dies de ponent i set borrasques, d'Ingrid a Oriana. Aemet preveu encara ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora més clara a partir del dimecres.

Detinguts tres menors per l’apunyalament d’un jove a la Platja de Sant Joan d’Alacant

Tres menors han sigut detinguts per apunyalar presumptament a un jove de 18 anys en la zona d'oci de la Platja de Sant Joan, a Alacant. El cas ha passat a la Fiscalia de Menors.

Alacant guarda un minut de silenci per l’últim assassinat masclista a Benicàssim

L'Ajuntament d'Alacant ha guardat un minut de silenci per a condemnar l'assassinat masclista d'una infermera de 64 anys a Benicàssim. La ciutat s'ha sumat a la convocatòria autonòmica per a visibilitzar la unitat contra la violència de gènere.

El detingut per matar a la seua exparella a Benicàssim passarà a disposició judicial el dimecres

La Delegació del Govern ha confirmat que l'arrestat per l'assassinat d'una infermera de 64 anys a Benicàssim passarà el dimecres a disposició judicial i ha reiterat la seua repulsa.

Benicàssim homenatja a Ana amb un minut de silenci després del seu assassinat masclista

Benicàssim ha guardat un minut de silenci per Ana, infermera de 64 anys assassinada per la seua exparella en el centre de salut. El municipi ha decretat dos dies de dol i ha anomenat a no normalitzar la violència.

Dos adjudicataris de VPP investigades a Alacant renuncien a les vivendes

Dos dels 140 beneficiaris de les VPP de la platja de Sant Joan han renunciat. L'alcalde anuncia inspeccions, una comissió municipal i col·laboració amb la justícia.