22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Emergències ha posat fi a totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana, després de 30 dies consecutius marcats per ratxes de ponent. La decisió arriba després d’una seqüència de set borrasques de gran impacte, amb Ingrid com a inici de l’episodi i Oriana com la més recent, que van mantindre activats els avisos per l’estat de la mar i les ratxes intenses en terra.

L’alçament de les alertes implica una normalització progressiva, encara que el vent no desapareix immediatament. Segons l’Agència Estatal de Meteorologia, per a este dimarts encara es preveu vent moderat a fort de l’oest i nord-oest, amb probabilitat de ratxes molt fortes en zones de l’interior durant el matí. En la pràctica, el risc general disminuïx, però persistixen moments d’intensitat que poden sentir-se especialment lluny de la costa.

Evolució prevista

De cara al dimecres, el cel estarà poc nuvolós amb intervals de núvols alts. Les temperatures mínimes baixaran, mentres que les màximes pujaran en la mitat sud i descendiran o es mantindran sense canvis en la mitat nord. Este repartiment tèrmic suggerix una millora més acusada en el sud de la Comunitat, amb ambient una mica més suau en les hores centrals, i una estabilització més lenta en el nord. Amb el final dels avisos per fenòmens costaners, l’estat de la mar tendirà a recuperar la calma de manera gradual.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.