17.8 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros d’ajuda per a famílies de les víctimes de la DANA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d’octubre de 2024, les inundacions del qual van deixar 230 morts a la província de València. La mesura s’ha presentat com una resposta institucional que reconeix la dimensió excepcional de la tragèdia i busca alleujar les seues conseqüències més greus sobre les famílies.

Anunci en Les Corts

L’anunci s’ha produït durant la sessió de control en el ple de Les Corts Valencianes, la primera a la qual se sotmet des de la seua presa de possessió al desembre i la primera que se celebra en el Parlament valencià després de quatre mesos. Amb este gest, el Consell ha posat el focus en la reparació del mal humà i econòmic que va deixar l’episodi d’inundacions.

Pérez Llorca ha subratllat la voluntat de l’Executiu autonòmic d’avançar en l’atenció a les víctimes. ‘Vull fer un pas més en la direcció de contribuir a pal·liar els danys d’una catàstrofe sense precedents’, ha asseverat després de detallar la quantia de l’ajuda, de la qual ha dit que ‘és de justícia i és necessari fer-ho’. Les paraules del president insistixen en el caràcter extraordinari de la mesura i en la seua finalitat de suport directe als afins de les persones mortes.

En tractar-se d’una ajuda directa, la intenció declarada és que arribe amb rapidesa als qui més ho necessiten. Este tipus de suport permet atendre gastos immediats associats als decessos i oferir un primer matalàs econòmic en un moment especialment delicat, al mateix temps que aporta certitud a les famílies mentres completen tràmits i gestions derivades de la catàstrofe.

La xifra de 80.000 euros subratlla el reconeixement institucional del mal causat per les inundacions del 29 d’octubre de 2024. El Consell ha emmarcat esta decisió en la gestió postdana i en la necessitat de concentrar recursos en l’atenció a les víctimes mortals, situant la reparació com a eix de la seua resposta.

Queda per concretar el procediment de sol·licitud, els requisits i els terminis de tramitació per a materialitzar l’ajuda, així com la coordinació administrativa necessària per a identificar als beneficiaris de manera garantista. En tot cas, el fet que l’anunci s’haja realitzat en la primera sessió de control de la legislatura del president reforça la idea que l’atenció a les víctimes ocupa una posició prioritària en l’agenda del Consell.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Educació activa l’acompanyament emocional en el centre de la menor assassinada a Xilxes

Educació ha activat el protocol d'intervenció en crisi en el centre de Xilxes on estudiava la menor de 12 anys i ha desplegat suport a la comunitat educativa.

Cau a València una xarxa que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros: 28 detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat a València un grup que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros a estrangers en situació irregular. L'operació s'ha saldat amb 28 detinguts i la investigació continua oberta.

Pedro Martínez subratlla el gran impacte de Ricky Rubio abans del València-Joventut

Pedro Martínez va destacar que el base condiciona el joc en les dos canastres i que València Basket afronta les habitacions de Copa sense pressió, centrat en els detalls.

València Basket i Joventut obrin la Copa en el Roig Arena amb un dol d’estils

L'equip de Pedro Martínez i la Penya de Ricky Rubio inauguren els quarts a les 18.00 en el Roig Arena, amb el factor pista i la 'maledicció' de l'amfitrió en joc

Detingut l’exmarit com a presumpte autor de l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim a Xilxes. La Guàrdia Civil revisa gravacions municipals i l'Ajuntament decreta tres dies de dol.

Detingut l’exmarit i pare com a presumpte autor del doble crim d’una dona i una xiqueta a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim ocorregut este dimarts a Xilxes, segons va anunciar la delegada del Govern.

Condemnen a un menor per intentar agredir sexualment a un altre en un viatge d’estudis

Un Jutjat de Menors de València ha imposat 15 mesos d'internament tancat i 2 anys de llibertat vigilada a un menor per intentar agredir sexualment a un altre durant un viatge escolar a Màlaga. La sentència afig formació obligatòria, allunyament per quatre anys i indemnització de 17.400 euros.

Localitzen sense vida a un senderista de 71 anys en la rambla salada d’Albatera

El cos d'un senderista de 71 anys, denunciat com desaparegut per la seua esposa, ha sigut localitzat en la rambla salada d'Albatera després de trobar el seu cotxe. No hi ha signes de violència i es remena una mort accidental