Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Mitjans aeris i terrestres treballen de manera coordinada per a intentar controlar un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el vessant que pertany al terme municipal de Tibi, en els voltants del racó de creu. La zona, de fort valor ambiental i amb orografia complicada, ha obligat a activar un dispositiu ampli i ràpid per a intentar limitar com més prompte millor la propagació de les flames.

El foc s’ha notificat a les 17.16 hores i, des d’eixe mateix moment, s’ha posat en marxa l’anomenat despatx automàtic, que implica l’eixida immediata d’un helicòpter de direcció d’incendis. Este recurs permet una primera avaluació aèria de l’abast del foc i la definició ràpida de l’estratègia d’atac. En eixa revisió inicial s’han detectat tres focus distints, la qual cosa complica les labors d’extinció en obligar a dividir esforços i prioritzar les zones amb major risc d’avanç.

Dificil accés i reforç de mitjans aereos

Pel fet que l’incendi es desenrotlla en una zona de difícil accés per terra, s’ha sol·licitat immediatament el suport de múltiples mitjans muntanyencs. Estos recursos són essencials en terrenys muntanyencs, on l’arribada dels vehicles d’extinció es veu limitada per pistes estretes o desnivells acusats. A més, s’ha subratllat la importància d’aprofitar al màxim les hores de llum, ja que les operacions aèries es veuen molt condicionades per la visibilitat i solen reduir-se o interrompre’s durant la nit.

Mentres els helicòpters i altres mitjans aeris realitzen descàrregues sobre els focus principals i les àrees de major intensitat, en superfície s’han desplegat dotacions de bombers i equips de bombers forestals. La seua labor passa per assegurar perímetres, obrir línies de defensa i atacar l’incendi des dels punts accessibles, amb el suport d’autobombes per a garantir el subministrament d’aigua i reforçar els treballs en primera línia.

Segons la informació facilitada per Emergències 112 CV, en l’operatiu han sigut mobilitzats sis mitjans aeris i tres unitats helitransportadas, que permeten desplaçar personal i material directament a les zones més complicades. A este desplegament se sumen huit dotacions del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant i sis unitats de bombers forestals de la Generalitat, a més de cinc autobombes. El conjunt d’estos recursos persegueix estabilitzar l’incendi com més prompte millor, evitar que ix-te a noves zones de massa forestal i protegir possibles àrees habitades pròximes.

Seguiment institucional de l’incendi

El seguiment de la situació també s’està realitzant des de les institucions autonòmiques. En el seu perfil oficial en la xarxa social X, el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assenyalat que manté un contacte permanent amb el conseller d’Emergències per a conéixer l’evolució de l’incendi forestal declarat a Tibi i coordinar els recursos necessaris. Esta comunicació constant permet ajustar l’operatiu en funció de com avance el foc i de les necessitats que plantegen els equips desplegats sobre el terreny.

El president ha explicat així mateix que ha parlat amb l’alcalde de Tibi, José Luis Candela, amb l’objectiu d’obtindre informació directa sobre la situació en el municipi i l’impacte que l’incendi puga tindre en l’entorn. A més, ha traslladat el seu agraïment a tots els professionals que estan treballant en l’extinció de l’incendi forestal de Tibi, posant en valor l’esforç que realitzen en un escenari complex i canviant com el que es registra en la serra del Maigmó.

Últimes notícies

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.