Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox a Les Corts ha assegurat este dimecres que no hi ha contactes ni una negociació en marxa amb el PP per a aprovar uns nous pressupostos de la Generalitat. Mentrestant, els grups de l’oposició consideren que qualsevol acord implicarà més concessions als postulats de Vox. A més, recorden que el marge per a tramitar els comptes abans de l’estiu és ja molt reduït.

El síndic de Vox, José María Llanos, ha explicat que la seua formació està disposada a dialogar si el president de la Generalitat els convoca. No obstant això, ha remarcat que, a hores d’ara, no s’ha produït cap contacte per a obrir eixa negociació.

Llanos també ha admés que ja no és possible tindre uns nous pressupostos aprovats al maig, com va passar l’any passat. Segons ha apuntat, la tramitació parlamentària necessita al voltant de dos mesos des de la presentació fins a l’aprovació. A més, ha defensat que els comptes públics han d’executar-se al màxim.

El PP manté l’optimisme mentre continua amb els comptes vigents

Per la seua banda, el síndic del PP, Nando Pastor, ha afirmat que li agradaria que la Comunitat Valenciana disposara de nous pressupostos. Tot i això, ha assenyalat que el Consell continua treballant amb els comptes actuals fins al mes de maig.

Pastor ha restat dramatisme a esta situació i ha comparat l’escenari valencià amb el del Govern d’Espanya. Al Govern d’Espanya ha retret que porte molts dies sense presentar uns pressupostos nous. En este context, ha insistit que confia en la capacitat del president de la Generalitat per a aconseguir acords importants per a la Comunitat Valenciana i s’ha mostrat optimista.

PSPV i Compromís preveuen més concessions a Vox

Des del PSPV, José Muñoz ha advertit que, si finalment hi ha nous pressupostos autonòmics, el resultat serà un augment de les cessions del PP a Vox. Segons la seua anàlisi, això es traduirà en mesures més restrictives en matèries com la igualtat, la immigració, els menors no acompanyats o el canvi climàtic.

Muñoz també ha recordat que, atenent els terminis parlamentaris, els nous comptes s’haurien de presentar en nou dies per a poder aprovar-los en este període de sessions. A més, ha sostingut que els socialistes han quedat al marge d’esta possible negociació. Això és perquè el PP no ha acceptat les seues ofertes d’acord i manté Vox com a aliat prioritari.

Compromís comparteix esta visió crítica. La portaveu adjunta, Isaura Navarro, ha afirmat que no esperen cap resultat positiu per a la ciutadania valenciana d’un eventual pacte entre PP i Vox. Al seu parer, cada acord entre les dos formacions comporta retallades en drets. Això afebleix la democràcia i reforça un discurs contrari a la igualtat i als serveis socials.

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.