Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

Ejemplo de shortcode con estilo
La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per la seua implicació en un punt de venda d’objectes robats localitzat en una vivenda de la zona nord d’Alacant. Als arrestats se’ls atribuïxen presumptes delictes de robatori amb força, estafa i receptació, en aprofitar el domicili com a lloc per a emmagatzemar i revendre béns sostrets, a més de fer-se amb part d’eixos articles per al seu propi benefici.

El cas es va iniciar després de la denúncia del propietari d’una bicicleta valorada en 500 euros, sostreta mitjançant robatori amb força en el garatge de la víctima. El principal sospitós era un home conegut en la zona, la qual cosa va facilitar que la víctima poguera identificar-ho i aportar dades als agents. Este individu va arribar a reconéixer que havia obstinat la bicicleta, i, quan la víctima va reclamar la seua devolució, va intentar compensar-li oferint-li una altra bicicleta distinta en lloc de l’original.

La resposta del sospitós va alçar les sospites dels investigadors, en evidenciar que podria manejar amb facilitat diferents efectes de procedència il·lícita. A partir d’eixe moment, la Policia Nacional va centrar les perquisicions en el seu entorn més pròxim per a determinar si actuava només o amb altres còmplices i si la bicicleta robada formava part d’una activitat delictiva més àmplia.

Punt de venda i receptació en una vivenda

Les indagacions van portar als agents a descobrir que el suposat autor del robatori no actuava en solitari. Segons la investigació, operava al costat d’un segon individu, amb el qual hauria muntat un important punt de venda i receptació d’objectes sostrets des de la seua pròpia vivenda en la zona nord d’Alacant. Este domicili funcionava com un lloc d’entrada i eixida d’articles robats, on s’emmagatzemaven els béns i s’organitzava la seua posterior venda.

Davant els indicis reunits, i prèvia autorització judicial, els agents van procedir a l’entrada i registre de la vivenda investigada. Durant l’operatiu es van intervindre nombrosos efectes, la qual cosa va confirmar l’existència d’una activitat continuada de receptació. Entre els béns localitzats figuraven diverses bicicletes, rellotges de polsera, peces de joieria i balises, així com divers material electrònic.

A l’interior del domicili també es van trobar terminals telefònics, tauletes, patinets elèctrics, càmeres de fotos i pantalles de televisió. La varietat i quantitat d’objectes apuntaven a múltiples fets delictius previs, ja que molts d’estos articles solen ser objectius habituals dels robatoris amb força en garatges, trasters i vivendes. A més, es van localitzar diferents ferramentes destinades a facilitar les sostraccions, la qual cosa reforça la hipòtesi que els detinguts no es limitaven a comprar objectes robats, sinó que també podrien participar directament en alguns dels robatoris.

Una vegada identificat el recorregut de la bicicleta denunciada inicialment, la Policia va detindre a un tercer home que l’havia adquirida als dos primers implicats. Este comprador es trobava en possessió del vehicle sostret en el robatori amb força comés en el garatge de la víctima, la qual cosa el vincula amb el circuit de venda d’objectes robats que s’havia establit al voltant de la vivenda investigada.

Després de la instrucció de les diligències i la recuperació de la bicicleta i de nombrosos efectes d’origen il·lícit, els tres implicats van ser posats a la disposició dels jutjats d’instrucció de guàrdia d’Alacant. A partir d’este punt, serà l’autoritat judicial la que determine la situació de cada un d’ells i la possible relació dels objectes intervinguts amb altres robatoris denunciats a la ciutat.

Últimes notícies

Alacant activa el dispositiu de seguretat per a The Ocean Race de gener

La Subdelegació del Govern a Alacant ha iniciat la coordinació del dispositiu de seguretat per a la sortida de The Ocean Race, que se celebrarà del 8 al 17 de gener des del Port d’Alacant.

Catalá obri el diàleg amb l’acampada per l’habitatge però reclama normalitat comercial en Nadal

L’alcaldessa María José Catalá es mostra disposada a negociar amb els acampats per l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament, però advertix que la protesta pot xocar amb la campanya comercial de Nadal, clau per als ingressos dels establiments del centre.

Arxiven provisionalment la causa contra l’alcalde de Villena pel robatori del Tresor

Un jutjat de Villena ha acordat el sobreseïment provisional de les diligències contra l’alcalde Fulgencio Celdrán pel robatori del Tresor de Villena, mentre els denunciants anuncien recurs davant l’Audiència Provincial d’Alacant.

Catalá es mostra oberta al diàleg amb l’acampada però reclama normalitat comercial per a Nadal

L’alcaldessa de València es declara disposada a dialogar amb l’acampada per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament, però alerta que serà complicat compatibilitzar la protesta amb la campanya de Nadal, clau per al comerç local.

Més centres de majors d’Alacant rebran xarrades policials contra estafes i delictes

La Policia Nacional d’Alacant ha anunciat que estendrà el Pla Major Seguretat a més centres de majors, també gestionats per la Generalitat i entitats privades, per a reforçar la prevenció d’estafes, robatoris i delictes digitals.

Experts reclamen un pacte de l’aigua, més infraestructures i control del regadiu intensiu

Experts en gestió hídrica i organitzacions ecologistes plantegen al futur govern espanyol un pacte d’Estat per l’aigua, més obra hidràulica i un control més estricte del regadiu intensiu i dels pous il·legals davant un escenari de sequeres i pluges torrencials recurrents.

Les víctimes de la DANA recordaran els dos anys a la ‘zona zero’ de Paiporta

L’Associació de Víctimes de la Dana de 2024 commemorarà el segon aniversari de la tragèdia amb un acte el 29 d’octubre al barranc de Paiporta, mentres critica la gestió del Consell i reclama responsabilitats.

Carl Lewis a València: constància, disciplina i mentalitat guanyadora per a l’esport i els negocis

Carl Lewis ha defensat a València que la constància, la disciplina i una mentalitat positiva són essencials tant per a triomfar en l’elit esportiva com en el món empresarial. L’exatleta ha compartit amb jóvens emprenedors la seua experiència olímpica i el seu enfocament per a afrontar els reptes professionals.