La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada marcada per les pluges generalitzades, un descens acusat de les temperatures i ratxes de vent molt forts en el nord de la província de Castelló, especialment a últimes hores del dia.
El cel estarà cobert durant gran part de la jornada i s’esperen precipitacions en la major part del territori. Estes pluges tendran a remetre en la mitat nord a últimes hores, mentres que a l’interior i el litoral sud d’Alacant es preveuen ruixats localment forts al final del dia. Esta distribució de les precipitacions deixa un escenari en el qual el sud de la Comunitat concentrarà la inestabilitat més intensa al tancament del diumenge.
Les temperatures aniran en descens en la major part del territori. En el cas de les màximes, el descens serà notable a l’interior, i podrà ser localment extraordinari a l’interior de la mitat nord. Això suposa un contrast significatiu amb les jornades anteriors, en les quals s’havien registrat valors superiors als habituals per a estes dates, com reflectixen els registres de les capitals: les màximes d’ahir van aconseguir 25,6 graus a Castelló, 23,1 a València i 25,5 a Alacant, amb mínimes de hui de 17,7, 16,1 i 16,6 graus, respectivament.
Quant al vent, bufarà moderat de component nord en el nord de Castelló i, a primeres hores, també a Alacant, amb tendència a disminuir a fluix a mesura que avance el dia. En la resta de la Comunitat serà fluix de direcció variable, tendint a nord-oest i augmentant a moderat a l’interior de la mitat nord. En el nord de Castelló s’esperen intervals de vent fort i ratxes molt fortes a últimes hores, la qual cosa pot incrementar la sensació de fred i complicar puntualment la situació, sobretot en zones exposades.
Evolució del temps per al dilluns
El dilluns es manté l’ambient inestable, encara que amb tendència a una millora progressiva. Durant la matinada hi haurà probabilitat de ruixats localment forts a l’interior i el litoral sud d’Alacant, prolongant la situació de pluges intenses en esta zona. A més, es preveuen ratxes de vent molt forts a Castelló, la qual cosa allarga l’episodi de vent intens en el nord de la Comunitat.
Demà el cel es presentarà amb intervals nuvolosos al matí, tendint a poc nuvolós a la vesprada. Esta evolució indica una millora de la situació atmosfèrica a partir de les hores centrals del dia, amb més clars i una menor presència de precipitacions. Així i tot, es manté la probabilitat de ruixats localment forts a l’interior i litoral sud d’Alacant a últimes hores, i no es descarten precipitacions febles i disperses en la resta del territori.
Les temperatures mínimes aniran en descens, encara que este serà més lleuger en el nord, mentres que les màximes experimentaran un ascens. Este canvi implica que la nit i la primera part del dia continuaran sent fresques, però l’ambient serà una mica més temperat durant la vesprada respecte a la jornada del diumenge. El vent serà moderat del nord-oest, disminuint a fluix de component sud en el litoral a la vesprada, la qual cosa suavitzarà la sensació de fred prop de la costa, encara que es manté la probabilitat de ratxes molt fortes a Castelló.
En l’àmbit marítim, el mal estat de la mar acompanyarà a esta situació d’inestabilitat. En les aigües costaneres de Castelló es preveu vent de component nord de força 4 a 6, amb ratxes, i mar de maror a forta maror, amb mar de fons de l’est d’al voltant d’1 metre i presència de xàfecs. En el litoral de València, el vent de component nord de força 4 a 6 amainarà a variable 2, amb mar que passarà de maror o forta maror a marejadilla, mantenint mar de fons del nord-est d’1 metre i també amb xàfecs.
En les aigües costaneres d’Alacant s’espera vent del nord i nord-est de força 4 a 6, amainant a 3 a 4, amb ratxes i mar de maror o forta maror que disminuirà a marejadilla. Es mantindrà una mar de fons del nord-est d’1 metre i es preveuen xàfecs, en coherència amb la inestabilitat prevista en el litoral sud de la Comunitat. Este escenari pot afectar la navegació i a les activitats marítimes d’esbarjo, especialment en les hores de major intensitat de vent i pluja.






