Nova manifestació a València contra Mazón per la gestió de la dana del 2024

Contra Carlos Mazón per la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024

Les entitats socials que des de fa mesos convoquen mobilitzacions contra l’exprésident de la Generalitat Carlos Mazón per la seua gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones a València, han anunciat una nova manifestació per al pròxim 30 de maig en la capital valenciana. Amb esta marxa pretenen mantindre la pressió social i recordar que, al seu juí, continua pendent depurar responsabilitats polítiques i judicials per l’ocorregut.

La protesta coincidirà amb els 19 mesos transcorreguts des d’aquella dana i se celebrarà en la mateixa setmana en la qual està previst que es tanque definitivament la comissió d’investigació de Les Corts Valencianes sobre la tragèdia. Eixe tancament arribarà amb la votació de les conclusions impulsades per PP i Vox, la qual cosa per a les associacions suposa el final del treball parlamentari sense que, segons denuncien, s’hagen assumit les responsabilitats que reclamen. La coincidència de dates reforça el caràcter simbòlic de la manifestació, que es presenta com una resposta ciutadana al punt final de la investigació política.

Anuncios

Mobilitzacions mensuals i coordinació entre col·lectius

L’anterior convocatòria va ser una concentració en la plaça de la Verge de València, al costat del Palau de la Generalitat. En eixe acte van participar, a més de les associacions de víctimes i afectats per la dana, l’Associació de dones amb càncer de mama Amama Sevilla i l’Associació 7291 Veritat i Justícia de Madrid, centrada en les morts en residències durant la pandèmia de covid. La presència d’estos col·lectius va evidenciar la voluntat de teixir aliances entre plataformes que es consideren perjudicades per decisions polítiques que qualifiquen de negligents.

Aquella concentració va ser el primer acte conjunt d’estes organitzacions, que van afirmar compartir el dolor de ser afectades per una ‘gestió negligent dels governants’ i van manifestar la seua intenció de continuar col·laborant en el futur. Durant l’acte van col·locar una corona de flors ‘en memòria de les víctimes que les negligències polítiques van provocar’, un gest amb el qual van voler subratllar que, al seu entendre, les defuncions no van anar només conseqüència d’un fenomen meteorològic extrem, sinó també de decisions institucionals que consideren inadequades o tardanes. Estos símbols s’han convertit en part essencial de les seues protestes, amb l’objectiu de mantindre viva la memòria de les víctimes i de visibilitzar la seua demanda de justícia.

La manifestació convocada per a l’últim dissabte d’este mes tornarà a ser una marxa pel centre de la ciutat i començarà a les 19 hores en la plaça de l’Ajuntament de València. D’esta manera, les entitats busquen una alta participació en un horari vespertí que permeta acudir al major nombre possible de persones. La protesta repetirà el lema ‘Mazón a presó’, que els col·lectius han adoptat com a consigna principal per a expressar la seua exigència de responsabilitats penals.

A més de la crítica a la gestió de la dana, la marxa reclamarà que Carlos Mazón dimitisca com a diputat autonòmic. Les associacions sostenen que, mentres mantinga el seu escó, continuarà aforat i, per tant, subjecte a un fur especial que consideren un privilegi polític. El seu objectiu és que deixe d’estar aforat i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal oberta per la tragèdia. Amb esta nova manifestació, els col·lectius volen reafirmar que no donaran per tancat el cas mentres no s’aclarisquen els fets i no es dirimisquen les possibles responsabilitats davant els tribunals.

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.

PP i Vox bloquegen en Les Corts una comissió sobre els cribratges de càncer de mama

PP i Vox rebutgen crear una comissió d'investigació en Les Corts sobre els cribratges de càncer de mama en la Comunitat Valenciana, proposta pel PSPV i recolzada per Compromís.