Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere investiga com a presumpta violència masclista la mort d’un guàrdia civil, la seua dona i el fill dels dos en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, a la província d’Alacant. Els tres cossos van ser trobats a mitjana manana en una de les vivendes de l’aquarterament on residia la família.

Segun fonts proximas a la investigacion, tot apunta al fet que l’agent, de 55 anus, habria matat presumptament a la seua dona, de 51, i al seu fill, de 24 anus, per a després llevar-se la vida. Sobre el guàrdia civil no constaven antecedents per violència de genere, la qual cosa reforça la rellevància de la investigacion per a esclarir les circumstàncies del cas i determinar si es tracta d’un nou assassinat masclista.

Els cossos van ser trobats entorn de les 10.30 hores per un altre agent de la caserna. La dona aparecio morta en una habitacion de la vivenda oficial i el fill va ser trobat sense vida en una altra estada. El cos del guàrdia civil yacia en un passadís allunyat, amb un tret al cap i al costat d’una pistola, la qual cosa reforça la hipotesis del suïcidi després dels assassinats. Tots els cadaveres presentaven impactes per arma de foc.

Resposta institucional i dol a Dolores

El succés ha commocionat els veïns de Dolores, un municipi on la família era molt coneguda. El guàrdia civil portava destinat al poble des de 1996 i es habia establit alli amb la seua esposa; el seu fill nacio i crecio en la localitat, per la qual cosa el vincule dels tres amb l’entorn era estret i de llarga trajectòria.

L’ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i la suspension de totes les activitats festives programades, una decision amb la qual es pretén expressar el pesar col·lectiu davant el que s’han descrit com uns fets terribles ocorreguts en el municipi. Com a gest publique de condemna i solidaritat amb les mates, s’ha convocat un ple municipal extraordinari i, a continuacion, un minut de silenci a les portes del consistori a les 20.00 hores d’este sabado.

L’alcalde, Joaquin Hernandez, ha assegurat que el poble roman en estat de xoc i ha subratllat l’impacte que ha tingut la notícia entre els veïns, que tracten d’assimilar l’ocorregut sense disposar fins i tot de totes les conclusions oficials sobre la investigacion. Les autoritats locals han insistit en la necessitat de respectar els temps de la justícia i el treball de les forces de seguretat per a esclarir el cas per complet.

Recursos d’ajuda enfront de la violència masclista

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero manté activa la investigacion per a determinar si este triple crim s’inclou en les estadistiques oficials de violència masclista. La clasificacion d’un cas com a violència de genere té conseqüències directes en el seguiment institucional, la atencion a les mates de l’entorn i les politicas publiques de prevenció.

Les mates de violència masclista i les persones del seu entorn disposen de diferents recursos d’ajuda operatius les 24 hores del dia i tots els dies de l’anus. El telefono 016 oferix informacion, assessorament juridico i atencion en multiples idiomes, sense que la crida quede reflectida en la factura telefonica. Tambien es pot demanar ajuda a traves del correu electronico 016-online@igualdad.gob.es i del canal de WhatsApp en el numere 600 000 016.

En situacions d’emergència es recomana telefonar al 112 o als telefonos d’urgències de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062). Si no és possible realitzar una crida de veu, la aplicacion ALERTCOPS permet enviar una senal d’alerta amb geolocalizacion directament a les forces i cossos de seguretat, una ferramenta que facilita una resposta mes rapida en casos de perill.

Últimes notícies

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.