La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

Ejemplo de shortcode con estilo
La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

La primera reunió negociadora entre la Conselleria d’Educació i els sindicats de docents per a abordar les ràtios en els centres educatius se celebra de manera telemàtica i ha començat sense la participació de dos dels tres sindicats majoritaris, UGT i CCOO.

La Conselleria havia convocat per a este dimarts dos trobades per videoconferència amb les organitzacions sindicals. El primer es va fixar a les 9.00 hores per a tractar de manera específica les ràtios d’alumnat per aula i les condicions lligades a este assumpte, mentres que el segon es va programar a les 13.00 hores amb l’objectiu d’abordar la situació del valencià en el sistema educatiu.

Segons va traslladar la Conselleria d’Educació, UGT i CCOO van comunicar de matinada que no es connectarien a les reunions telemàtiques previstes ni en la jornada de hui ni en la de demà. Les dos organitzacions sostenen que ja han exposat les seues propostes en els llits formals i que repetir-les en noves sessions no aporta avanços reals al procés negociador.

Els dos sindicats reclamen una negociació que consideren més útil i eficaç. En el seu comunicat, insistixen en la necessitat de mantindre un diàleg directe i efectiu amb la consellera i amb el secretari autonòmic, en entendre que només en eixe nivell es poden prendre decisions concretes sobre ràtios, organització dels centres i condicions laborals del professorat.

Mobilitzacions com a resposta a la falta d’avanços

Segons el parer dels sindicats majoritaris del sector docent, STEPV, UGT i CCOO, l’Administració està retardant de manera intencionada les negociacions. Consideren que la successió de reunions telemàtiques sense compromisos clars ni calendaris definits suposa una estratègia de desgast per al professorat, en un context marcat per la convocatòria de vaga i la tensió en els centres.

Davant esta percepció de bloqueig, les organitzacions sindicals anuncien que la seua resposta serà intensificar les mobilitzacions. Plantegen que l’increment de les protestes i de les accions reivindicatives és la manera de pressionar perquè la Conselleria assumisca compromisos concrets sobre la reducció de ràtios, la millora de les condicions de treball del professorat i la protecció de l’ensenyança en valencià. Amb això busquen que les pròximes reunions, siguen telemàtiques o presencials, es traduïsquen en avanços tangibles i no sols en nous intercanvis formals de posició.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.