Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha atacat este divendres una família en un carrer dElda (Alacant), on ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia de 44 anys, a la seua filla de 24 i al nét de només 4 anys, segons han informat fonts policials.

Els fets van passar al voltant de les 17.30 hores en el carrer Pitágoras, en una zona a les afores de la ciutat eldense, quan el gos anava presumptament sol i sense morrió al costat duna dona de 51 anys que el passejava, encara que ella no és la propietària de lanimal ni constava com a responsable legal en aquell moment.

Com va ocórrer l’atac

Segons la mateixa informació, en un moment donat el gos va reaccionar de manera agressiva i es va abalançar sobre una família que es trobava en el carrer: una dona de 44 anys, la seua filla de 24 i el nét de 4 anys.

Lincident es va produir en un espai obert, la qual cosa va dificultar que la família poguera refugiar-se prompte i va incrementar la sensació dalarma entre els presents.

Lesions patides per la família

Làvia i la filla van patir lesions en lavantbraç esquerre, compatibles amb mossegades o rascades produïdes durant lintent de defendre el menut o apartar lanimal.

El xiquet, de només 4 anys, va resultar ferit en els dos muscles, en les natges i en lespina, encara que les autoritats no han confirmat si estes lesions corresponen exactament a mossegades o a erosions causades per empentes i caigudes durant lagressió.

Agressió greu a la dona que passejava el gos

La dona de 51 anys que portava el gos lligat fins a eixe moment va ser la més perjudicada físicament. Durant lincident, lanimal li va arrancar dun mos part de lorella esquerra, una lesió especialment greu que va obligar a traslladar-la amb rapidesa a lHospital General Doctor Balmis dAlacant per a ser atesa i iniciar el procés de reconstrucció de la zona afectada.

Per la seua banda, làvia, la seua filla i el nét van ser traslladats a lhospital dElda, on van rebre atenció mèdica per les lesions descrites. En tots tres casos, les ferides han sigut qualificades com a lleus, encara que requerixen seguiment mèdic per a controlar una possible infecció i valorar levolució, especialment en el cas del menor, per lactuació sobre una persona tan menuda.

Protocols policials i responsabilitats

Fonts policials han destacat que el gos està catalogat com a raça potencialment perillosa, una classificació que en lEstat espanyol implica lobligació que lanimal circule sempre amb morrió i conduït amb una corretja adequada i per una persona autoritzada.

El fet que, segons estes primeres dades, el gos anara solta i sense morrió en el moment dels fets podria tindre conseqüències administratives o fins i tot penals, una qüestió que haurà danalitzar lautoritat competent.

Després de lacte, la Policia va activar el protocol habitual en este tipus dagressions canines, que inclou la identificació de lanimal i del propietari, així com la verificació de la documentació obligatòria i de lestat sanitari del gos.

Estas comprovacions són bàsiques per a valorar el risc per a la salut pública i per a determinar les responsabilitats derivades del succés.

Debat sobre la convivència i normativa

Este tipus dincidents reobrin el debat sobre la convivència amb gossos de races considerades potencialment perilloses i sobre el compliment estricte de la normativa específica.

Les autoritats recorden que cal respectar totes les mesures de seguretat per a evitar atacs que, com en este cas, poden afectar diverses persones en qüestió de segons.

En altres ocasions, successos relacionats amb gossos perillosos i lesions a persones també han sigut notícia a la Comunitat Valenciana, com recull la secció de successos de València Diari. Els especialistes insistixen que la prevenció és clau i passa per una bona educació de lanimal i pel compliment rigorós de totes les obligacions legals.

Per a qualsevol consulta sobre la normativa aplicable als gossos potencialment perillosos, es pot consultar la informació oficial disponible en la web del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 (https://www.mdsocialesa2030.gob.es/).

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.