Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Ejemplo de shortcode con estilo
Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La diputada de Compromís en el Grup Mixt del Congrés, Águeda Micó, ha instat este dimecres el president del Govern, Pedro Sánchez, a reaccionar davant els casos de corrupció que afecten el PSOE, encara que ha advertit que, al seu juí, potser ja és massa tard.

Durant la seua intervenció en la compareixença de Sánchez al Congrés, convocada per a donar explicacions sobre estes causes, Micó ha admés que, quan pensa en els processos judicials en marxa i en la condemna a l’exministre José Luis Ábalos, només li ve al cap una paraula: ‘decepció’.

Crítiques també per al PP i Mazón

Segons Micó, fins ara ‘no hi ha una actuació contundent’ per part del Govern davant estos casos. Ha recordat que Sánchez ha tardat quatre setmanes a comparéixer des que diversos grups, entre ells Compromís, li ho van reclamar oficialment a la Cambra baixa.

La diputada ha explicat que esperava que les quatre setmanes transcorregudes fins a la sessió d’este dimecres serviren perquè el president del Govern aportara ‘explicacions més profundes’ i anunciara noves mesures anticorrupció. Considera que eixa reacció hauria d’incloure compromisos clars per a evitar que es repetiren situacions semblants en el futur.

Micó també ha advertit Sánchez que ‘no pot tapar acusacions de corrupció amb el y tú más’, en referència als retrets creuats entre PSOE i PP sobre escàndols anteriors. L’ha reptat, a més, a aclarir ‘per a què’ vol continuar la legislatura i li ha remarcat que ‘l’objectiu no hauria de ser aguantar per aguantar’, sinó oferir respostes als ciutadans.

En la mateixa intervenció, Micó ha carregat també contra el president del PP, Alberto Núñez Feijóo. Ha assegurat que li entren ‘nausees’ d’escoltar-lo mentres, segons ha criticat, el partit manté com a diputat autonòmic l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón.

Amb estes paraules, la diputada de Compromís ha volgut remarcar que, al seu parer, ni el PSOE ni el PP han assumit encara tota la responsabilitat política per la corrupció que afecta totes dos formacions, i ha insistit que els ciutadans necessiten ‘explicacions clares i mesures valentes’ per a recuperar la confiança en les institucions democràtiques.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.