Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les temperatures mínimes han tornat a ser molt altes esta matinada a la Comunitat Valenciana, onde els termòmetres quasi no han baixat i han deixat nits tòrrides per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis de les tres províncies, amb un registre màxim de 26,3 graus a Benidorm (Alacant).

Segons dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), estes mínimes amb prou faena han variat respecte a les de la jornada anterior. En alguns punts han baixat lleugerament, però no prou per a aportar una sensació de frescor durant la matinada.

Temperatures molt altes a la província de València

En la província de València, els registres nocturns han sigut especialment elevats. A Sueca, per exemple, els termòmetres han arribat a 26,1 graus durant la passada nit, una xifra que confirma l’ambient tòrrid.

En la ciutat de València, així com en Carcaixent i Sollana, s’han mesurat 25,9 graus de mínima. Estes dades indiquen que l’ambient pràcticament no ha refrescat durant la matinada, la qual cosa dificulta el descans nocturn i incrementa la sensació de basca en vivendes i carrers.

Altres municipis valencians també han registrat mínimes molt altes. A Càrcer, Sumacàrcer, Cullera, Benirredrà, Gandia, Oliva i Tavernes de la Valldigna s’han anotat 25,8 graus. Són valors que habitualment s’associen a temperatures diürnes suaus, però que en este cas s’han produït de nit.

A Catarroja, Benifairó de la Valldigna i Miramar els termòmetres han marcat 25,7 graus de mínima. Estes xifres reforcen el caràcter generalitzat de l’episodi de calor nocturna, amb molt poques zones per davall del llindar dels 25 graus.

En altres localitats de la província, com Sueca, Aldaia i Real de Gandia, les mínimes també s’han quedat en 25,1 graus. L’escassa diferència entre estos valors mostra que la massa d’aire càlid s’ha mantingut molt homogènia durant la nit.

A la capital castellonenca, així com en municipis valencians com Torrent, Albalat de la Ribera i Benicull de Xúquer, s’han registrat 25 graus de mínima. Encara que és el valor més baix citat, continua per damunt del que es considera una nit mínimament fresca.

Benidorm, el registre més alt

En la província d’Alacant destaca Benidorm, on la mínima ha sigut de 26,3 graus. Este valor se situa per damunt de la resta de municipis mencionats i reflectix una nit especialment càlida en este enclavament costaner.

En conjunt, les dades d’Avamet mostren un escenari de calor nocturna persistent a la Comunitat Valenciana. Les mínimes sense canvis significatius mantenen nits tropicals generalitzades, amb temperatures que no baixen dels 25 graus i que, en punts concrets, superen clarament este llindar.

Últimes notícies

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.