L’Institut Valencià de Finances (IVF) ha anunciat que ampliarà fins als 60 milions d’euros la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda en la Comunitat Valenciana este 2026, després d’haver esgotat en només sis mesos els 30 milions inicialment previstos i una vegada obtinguda l’autorització preceptiva del Govern d’Espanya.
Esta ampliació la va avançar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, durant la seua intervenció este dijous en el desdejuni informatiu Fórum Europa Tribuna Mediterránea. Allí va explicar que la línia d’avals es doblarà fins als 60 milions d’euros després de comprovar-se l’alta demanda del programa entre els joves que volen comprar la seua primera vivenda.
El director general de l’IVF, Enrique Montes, ha remarcat que ‘l’augment del límit de la capacitat concedida a la Comunitat Valenciana per a atorgar garanties va a permetre donar continuïtat a una línia que s’ha consolidat com una de les principals ferramentes de suport a l’accés a la primera vivenda en la Comunitat Valenciana i seguir atenent les sol·licituds presentades per jóvens que desitgen adquirir la seua vivenda habitual’.
Forta demanda i autorització del Govern central
Segons ha informat la Generalitat en un comunicat, l’elevada demanda registrada des de l’inici de l’exercici ha esgotat en només mig any la capacitat de 30 milions d’euros disponible per a 2026. Esta quantitat ja suposava un increment del 50 % respecte de la convocatòria anterior, fet que mostra el creixement sostingut de l’interés pel programa.
Davant d’esta situació, l’IVF va traslladar al Govern d’Espanya la necessitat d’ampliar el límit autoritzat d’avals. El tràmit s’ha resolt de manera favorable, fet que ha obert la porta a duplicar la dotació fins als 60 milions d’euros per a tot l’exercici.
Pérez Llorca ha subratllat que la nova dotació ‘permetrà donar continuïtat a una iniciativa que ha esgotat en apenas mig any tota la capacitat inicialment prevista per al conjunt de l’exercici’. Per tant, el programa no es paralitza i podrà continuar atenent noves sol·licituds.
Noves condicions per a accedir als avals en 2026
En la convocatòria de 2026, l’IVF ha introduït diverses novetats per a facilitar l’accés a estes garanties. Una de les més importants és l’increment del preu màxim de les vivendes que poden acollir-se al programa, que ha passat fins als 311.000 euros, la qual cosa amplia el ventall d’ofertes a l’abast dels beneficiaris.
A més, s’ha ampliat la cobertura de l’aval de l’IVF fins al 20 % del valor de la vivenda. Esta millora permet que les persones sol·licitants puguen arribar a obtindre finançament de fins al 100 % de l’operació, ja que els bancs poden cobrir la part restant del preu sense exigir una entrada tan elevada.
El programa també ha eliminat el límit d’edat per a les persones afectades per la DANA. D’esta manera, estes persones poden demanar el suport de l’IVF encara que superen l’edat màxima que es demana en altres casos, fet que amplia el col·lectiu potencialment beneficiari.
Montes ha valorat que ‘la resposta obtinguda per este programa demostra que estem davant d’una ferramenta útil i necessària per a facilitar l’accés a la vivenda dels jóvens de la Comunitat Valenciana’. Segons ha indicat, la demanda sostinguda confirma que el programa s’ha consolidat entre les opcions disponibles per a comprar la primera vivenda.
Més de 1.400 avals aprovats només en 2026
Des de l’inici de la convocatòria de 2026, l’IVF ha aprovat més de 1.400 avals, fet que ha esgotat la totalitat dels 30 milions d’euros previstos per a enguany. Este volum d’operacions ha sigut el que ha obligat a duplicar la dotació, ja que moltes sol·licituds estaven encara pendents.
Des que el programa es va posar en marxa en juny de 2024, l’IVF ha aprovat més de 3.100 avals. Estes garanties han beneficiat 4.645 jóvens de la Comunitat Valenciana, que han pogut comprar la seua primera vivenda gràcies al suport públic.
En conjunt, l’IVF ha concedit més de 50 milions d’euros en avals des de l’inici del programa. Estes garanties han facilitat l’accés a més de 380 milions d’euros de finançament bancari per a la compra de vivendes per un valor superior als 408 milions d’euros, segons les dades facilitades.
Montes ha volgut destacar també el paper de la banca en este resultat: ‘La implicació del sector financer està sent fonamental perquè esta iniciativa arribe cada vegada a més persones i a més municipis de la Comunitat Valenciana’, ha conclòs el director general de l’IVF.







