Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

Ejemplo de shortcode con estilo
El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha telefonat este divendres al president de la Junta de Andalucía, Juan Manuel Moreno Bonilla, per traslladar-li un missatge de suport arran de l’incendi forestal d’Almeria, que ha deixat onze persones mortes, i li ha oferit tots els mitjans de la Comunitat Valenciana que considere necessaris.

Abans del Ple del Consell celebrat en La Nucia, a la Marina Baixa, Pérez Llorca ha explicat als periodistes que han mantingut una conversa este mateix matí i que la Generalitat s’ha posat a disposició d’Andalusia davant d’esta emergència.

‘Les meues primeres paraules són d’un missatge de carinyo i d’afecte a la Junta de Andalucía, al seu president, amb qui he pogut mantindre una conversació este matí, on li he traslladat tot el suport i tot el suport de la Comunidad Valenciana’, ha indicat Pérez Llorca.

El cap del Consell ha remarcat que ha oferit ‘tots aquells mitjans que considere necessaris’ per a ajudar a fer front a la situació generada pel foc a la província d’Almeria.

Condol per les víctimes i crida a la prudència

Pérez Llorca també ha traslladat un missatge de condol ‘als familiars de les persones que han mort esta nit per este tràgic incendi que s’ha patit en la província d’Almería’. Ha subratllat que la prioritat és atendre les víctimes i donar suport a les autoritats andaluses que gestionen l’emergència.

El president ha advertit que estes jornades són especialment crítiques per les condicions meteorològiques. ‘Saben que estem passant un moment molt difícil per les altes temperatures i que és molt important que seguim els consells que estan indicant els Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat’, ha assenyalat.

A més, ha demanat a la ciutadania que, ‘per favor, la gent sempre s’informe pels canals oficials’. Així, ha insistit que és clau evitar rumors i seguir únicament la informació que oferixen les administracions i els servicis d’emergència.

Risc màxim també en la Comunitat Valenciana

Pérez Llorca ha recordat que, encara que les temperatures han baixat ‘un poquet’, continuen sent molt altes en molts punts del territori i el risc d’incendis forestals és màxim també en la Comunitat Valenciana.

Per este motiu, ha llançat una crida general a la prudència, sobretot en zones de muntanya i àrees forestals. Ha remarcat que cal extremar la responsabilitat individual, evitar qualsevol imprudència i atendre totes les restriccions que s’estan activant per l’elevat perill de foc.

Segons ha explicat, la situació d’Almeria mostra les greus conseqüències que pot tindre un incendi en un context d’altes temperatures i sequera acumulada. Ha insistit que la Generalitat està atenta a l’evolució dels incendis en altres territoris i preparada per a activar suport quan siga necessari, mentres manté la vigilància sobre el risc existent en terres valencianes.

Últimes notícies

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.

Bernabé i Catalá avancen la pugna per València a les generals

Pilar Bernabé i María José Catalá encapçalaran les candidatures del PSOE i el PP per València el 29 de novembre. La disputa anticipa la batalla per l’alcaldia de 2027.

Cirio reclama una Europa que proteja a las empresas y les permita competir

Alberto Cirio y Marián Cano han pedido en València que las regiones participen más en la política industrial europea y que las empresas compitan con reglas iguales.

La dana Adam ha dejado 67 km² inundados entre València y Alacant

Les imatges de satèl·lit han detectat 67 km² inundats entre la Safor i la Marina Alta. La xifra és preliminar i inclou arrossars ja negats abans de les pluges.

Morant veu «insoportable» la situació de Mazón i la desconfiança cap a Pérez Llorca

Diana Morant ha qüestionat la situació de Carlos Mazón i la desconfiança de Génova cap a Juanfran Pérez Llorca. També ha parlat del dossier, Feijóo i el Senat.

Aguirre busca la primera victòria local del València davant el Vila-real

Javier Aguirre considera que al València li falta guanyar i mantindre el nivell de joc. L’equip rep el Vila-real dissabte a Mestalla, encara en descens.

Valencia y Villarreal buscan puntos clave en el derbi de Mestalla

El Valencia busca su primer triunfo como local con Javier Aguirre, mientras el Villarreal quiere recuperar el acierto goleador. Íñigo Pérez ha destacado la importancia del duelo.