L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

Ejemplo de shortcode con estilo
La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua actiu i sense estar perimetrat, amb un ampli dispositiu d’emergència desplegat per a contindre l’avanç de les flames davant l’empitjorament previst de les condicions meteorològiques. Al voltant de 300 efectius, 16 mitjans aeris i prop d’un centenar de vehicles treballen en la zona, mentre els veïns desallotjats de Azuébar encara no poden tornar a les seues vivendes per seguretat.

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha llançat des del Lloc de Comandament Avançat de Soneja un missatge de conscienciació a la població valenciana davant l’onada de calor prevista per als pròxims dies i l’elevat risc d’incendis forestals. El cap del Consell ha demanat “màxima precaució i col·laboració amb els consells i les recomanacions dels organismes oficials”.

Pérez Llorca ha advertit que la Comunitat Valenciana entra en “uns dies de moltíssima calor” i ha afegit que, “possiblement a partir de demà”, este episodi puga anar acompanyat de tempestes elèctriques. Segons ha assenyalat, esta combinació pot generar “una situació molt complicada en tot el territori de la Comunitat Valenciana”.

El foc continua sense estar perimetrat

El president ha informat, després de la reunió de coordinació celebrada en el PMA, que l’incendi de Soneja “en estos moments no està perimetrat”. Durant el matí s’han reincorporat 16 mitjans aeris a les tasques d’extinció, en una fase considerada clau per a avançar en la contenció abans de l’empitjorament meteorològic previst.

Encara que a primera hora les condicions eren favorables per al treball dels equips, la previsió apunta a un augment de la dificultat a partir de mig matí per la calor i per la possible aparició de ratxes de vent de fins a 40 quilòmetres per hora. Pérez Llorca ha subratllat que “tot el treball que s’avance ara serà important per a intentar contindre este incendi”.

L’operatiu manté com a prioritat consolidar el perímetre, protegir les zones habitades i evitar que el foc guanye intensitat en una jornada marcada per les altes temperatures. Les administracions insisteixen que l’evolució de l’incendi dependrà en bona mesura del vent, la humitat i les temperatures durant les pròximes hores.

Azuébar continua desallotjat per precaució

L’incendi va obligar este diumenge al desallotjament preventiu de veïns de Azuébar, localitat pròxima al focus del foc. Segons ha indicat el president, finalment van ser 41 les persones allotjades durant la nit en el Seminari de Soneja, mentre que altres afectats s’han traslladat a vivendes de familiars o coneguts.

Pérez Llorca ha confirmat que, de moment, no s’autoritza el retorn al municipi. La decisió queda pendent de l’evolució de l’incendi durant les pròximes hores i de les previsions meteorològiques, especialment per l’increment de les temperatures i el vent.

El desallotjament de Azuébar es manté com a mesura preventiva davant el risc per a la població i la necessitat de facilitar el treball dels equips d’emergència. Les autoritats han demanat als veïns que seguisquen únicament les indicacions dels canals oficials.

La UME desplega 110 efectius i 47 vehicles

En les tasques d’extinció participen bombers forestals de la Generalitat, efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, bombers del Consorci de València, bombers municipals de Castelló, la Unitat Militar d’Emergències, Policia de la Generalitat, Guàrdia Civil, Protecció Civil, personal de Medi Ambient i personal sanitari.

La UME manté en el terreny 110 efectius i 47 vehicles que col·laboren en les labors d’extinció. A més, el dispositiu compta amb 8 mitjans aeris del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que se sumen a l’operatiu desplegat per a tractar de controlar l’avanç del foc.

El president ha agraït el treball realitzat pels més de 240 efectius que han intervingut durant la nit i ha destacat “la fantàstica coordinació” entre administracions. La Diputació de Castelló, a través del Consorci Provincial de Bombers, coordina un ampli dispositiu per a mantindre i reforçar el perímetre de l’incendi.

El Seprona investiga l’origen de l’incendi

La Guàrdia Civil, a través del Seprona, ha obert una investigació per a determinar l’origen i les causes de l’incendi forestal de Soneja. La investigació es desenvolupa de manera paral·lela a les tasques d’extinció, que continuen centrades a evitar que el foc guanye intensitat en una jornada marcada per la calor i el vent.

La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, i el diputat provincial responsable del Consorci, David Vicente, han participat també en la primera reunió de coordinació d’este dilluns, en la qual s’ha avaluat l’evolució del foc i l’estratègia de treball per a les pròximes hores.

Crida a la prudència davant nous incendis

La Generalitat i la resta d’administracions han insistit en la necessitat d’extremar la precaució en tota la Comunitat Valenciana davant l’episodi d’altes temperatures previst per als pròxims dies. El risc d’incendis forestals es manté elevat i les possibles tempestes elèctriques poden complicar encara més l’escenari.

Les autoritats han demanat evitar qualsevol activitat que puga originar un foc, atendre les indicacions dels organismes oficials i no desplaçar-se a zones afectades o pròximes a l’operatiu. El missatge es dirigeix al conjunt de la població en uns dies de temperatures extremes en què la prevenció resulta clau per a evitar noves situacions d’emergència.

Últimes notícies

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.