Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies en domicilis de dones majors de diferents punts d’Espanya. Segons les investigacions, el sospitós contactava amb les víctimes per xarxes socials, es guanyava la seua confiança i aprofitava visites als seus habitatges per a emportar-se les joies.

La investigació va començar a València

Les diligències s’han iniciat després d’una denúncia per sustracció de joies en un domicili de València. La víctima va acudir a la Policia després de detectar la falta de diverses peces de valor en la seua vivenda.

Agents del grup de Delinqüència Econòmica i Fiscal de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València, junt amb efectius de la Comissaria del districte de Russafa, han assumit la investigació. Estos agents han anat reconstruint els moviments del presumpte autor i el seu modus operandi.

Els investigadors han determinat que l’home era una persona a qui la víctima havia conegut per xarxes socials. Segons la investigació, ell havia estat en diverses ocasions a la seua vivenda i tenia plena confiança per part d’ella.

Mateix patró en diverses ciutats

A partir d’este primer cas, els agents han descobert que el sospitós hauria comés fets semblants en altres ciutats espanyoles. Entre elles figuren València, Alacant, Madrid i Barcelona, on també hauria aprofitat la confiança de dones majors per a furtar joies.

Segons fonts policials, l’home actuava sempre amb el mateix patró. Contactava amb dones per xarxes socials i es presentava com a professional de diferents sectors. En alguns casos es feia passar per metge, en altres per policia, psicòleg o terapeuta.

Per a generar confiança, utilitzava una tècnica coneguda com ‘love bombing’. Esta consisteix, segons expliquen les mateixes fonts, en abrumar la víctima amb atencions, afecte i paraules de validació. Així creava una dependència emocional que facilitava l’accés a la seua vida privada.

Quan ja comptava amb la confiança plena de la dona, aconseguia que el convidara al domicili. Una vegada dins, aprofitava qualsevol descuit per a localitzar i sostraure les joies que trobava. L’objectiu eren peces de valor fàcils d’amagar i traure de la casa sense despertar sospites immediates.

Dones sexagenàries i septuagenàries com a objectiu

Segons la Policia, el sospitós hauria causat entre 2025 i 2026 un perjudici econòmic a almenys cinc víctimes. Totes elles són dones d’entre seixanta i setanta anys, un perfil especialment vulnerable davant este tipus d’enganys per xarxes socials.

Els investigadors consideren que podria haver més afectades, atés el modus operandi repetit i l’ampli abast geogràfic dels fets. Per això, la recerca s’ha centrat també a relacionar possibles denúncies semblants en altres punts d’Espanya.

Davant estos indicis, la Policia ha establit un dispositiu per a localitzar i arrestar l’home. Finalment, els agents l’han detingut a Barcelona com a presumpte autor de diversos delictes de furt de joies.

Set reclamacions judicials en vigor

Segons les mateixes fonts, sobre el detingut constaven en vigor set reclamacions dictades per diferents jutjats. Estes reclamacions estaven relacionades igualment amb fets semblants, la qual cosa reforça la hipòtesi d’una activitat delictiva continuada.

A més, l’home havia estat ingressat en presó fins a 2024 precisament per delictes del mateix tipus. És a dir, ja arrossegava antecedents per furt de joies mitjançant engany a víctimes vulnerables.

Després de la seua detenció a Barcelona, el sospitós ha passat a disposició judicial. Ara serà el juí qui determinarà les mesures cautelars i la responsabilitat penal pels fets investigats.

Últimes notícies

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.

La nova terminal nord del port de València, clau en el pla estatal de ports per a 2027

La nova terminal nord del port de València s’inclou entre els principals projectes d’inversió de Puertos del Estado per a 2027, junt amb les obres per a eòlica marina al port de Castelló, dins d’un pla global de 1.567 milions d’euros.

Quarta onada de calor des de dimecres amb risc extrem d’incendis a Espanya

Espanya encadena des de dimecres i fins diumenge una nova onada de calor, amb temperatures per damunt dels 40 graus i un perill d’incendis molt alt o extrem en quasi tot el país.

Sánchez demana extremar la precaució pels incendis per les hores difícils que venen

Pedro Sánchez ha reclamat als ciutadans que extremen la precaució davant els incendis forestals, sobretot a Castelló, perquè encara s’esperen hores difícils per l’augment de temperatures.

Els supermercats envien productes bàsics als afectats pels incendis

La patronal Asedas ha activat un pla de donacions de productes de primera necessitat per a les més de 100.000 persones confinades o evacuades pels incendis de Madrid, Àvila i Toledo.

El Lucentum tanca la plantilla amb l’escolta nord-americà MaCio Teague

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta nord-americà MaCio Teague, de 29 anys, i completa així les dotze fitxes per a competir en Primera FEB la temporada 2026-27.