L’incendi forestal declarat dissabte en el terme municipal de la Vall d’Uixó, a Castelló, ha encadenat la sisena jornada amb el foc actiu encara sense control, tot i que el perímetre ja està definit i continua obligant al desallotjament de catorze municipis, diverses urbanitzacions i una pedania.
Per a este dijous està previst que els mitjans aeris es reincorporen durant el matí als treballs d’extinció. A les 9.00 hores està convocada una nova reunió del CECOPI en el Punt de Mando Avançat, on es valoraran les últimes dades i com ha transcorregut la nit.
Segons les xifres provisionals, el foc ha cremat 9.300 hectàrees i presenta un perímetre de 84 quilòmetres. Mentrestant, continuen evacuats catorze municipis, tres urbanitzacions de Betxí i una pedania del terme d’Onda, a l’espera que evolucione la situació i es puguen alçar restriccions.
Situació del foc i zones més crítiques
El director operatiu de l’incendi, Antonio Rodrigo, ha explicat que encara caldran unes 48 hores per a poder avaluar amb garanties l’evolució del foc. El responsable ha advertit que la nit passada seria ‘crítica’ per a comprovar l’eficàcia dels treballs d’extinció abans de plantejar la seua possible estabilització.
L’incendi continua en fase activa i els esforços d’este dimecres s’han centrat sobretot en la cap del foc, en la zona d’Artana. Allí s’han registrat algunes reproduccions de flama, que han obligat a mantindre una forta presència de mitjans terrestres i aeris quan les condicions ho han permés. També s’han realitzat tasques destacades en altres punts conflictius, com el terme d’Onda.
Segons ha detallat Rodrigo, la jornada de dimecres ha sigut fins ara la més favorable des de l’inici de l’incendi. Tot i això, les autoritats han preferit no donar-lo encara per controlat per prudència i per la possibilitat de rebrots, especialment en zones de barrancs o amb molta massa forestal.
‘Està bastant millor que dies arrere’, va assenyalar anit el director operatiu. No obstant això, també va remarcar que les pròximes hores seran determinants, perquè les condicions meteorològiques previstes, amb una millora del vent i de la humitat relativa, han de permetre intensificar les tasques d’extinció i consolidar el perímetre ja marcat.
En funció del que decidisca el CECOPI en la reunió del matí, es podrien redefinir les zones de treball prioritari i revisar, si la situació ho permet, el dispositiu d’evacuacions i talls d’accessos. Fins que això ocórrega, la instrucció per a la població afectada continua sent mantindre les evacuacions i seguir les indicacions de les autoritats locals i autonòmiques.












