L’Arenal Sound alça el teló este dijous a Borriana amb quatre jornades de música urbana, pop i electrònica i una previsió de 150.000 assistents fins diumenge, en una edició que mantindrà la mirada posada en l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, situat a uns vint quilòmetres i encara sense controlar.
El festival combinarà grans noms internacionals amb una ampla representació de l’escena urbana espanyola i llatinoamericana. Els concerts començaran cada vesprada i s’allargaran fins a les cinc de la matinada, amb diversos escenaris funcionant alhora.
Cartell per dies i principals artistes
En la primera jornada destacaran el puertorriqueny Myke Towers i l’argentina María Becerra. Becerra actuarà a les 22.35 hores i Towers pujarà a l’escenari a partir de la una de la matinada. La nit es completarà amb Íñigo Quintero, La Pantera, MVRK, Pignoise, Ptazeta, Fran Perea, Aissa i la sessió Bresh.
Divendres serà el torn de l’electrònica més festiva amb el DJ internacional Dimitri Vegas, que tancarà la nit. La representació estatal la lideraran Omar Montes, Nil Moliner, Álvaro de Luna i Leire Martínez, acompanyats per Walls, Foyone, Juseph, Alejo, Mafalda Cardenal, Enol i DPR Cream & DPR Artic.
La programació de dissabte reunirà Ana Mena i el xilé Young Cister, el duo colombià Cali y El Dandee i els neerlandesos W&W. També actuaran Funzo, Kidd Keo, Delaossa, Inazio, Midas Alonso, Q2, Kidd Voodoo i Daniela Garsal.
El diumenge, últim dia del festival, el cartell estarà encapçalat per Juan Magán, RVFV i JC Reyes. Tancaran la programació Yapi, C. Marí, Mar Lucas, J Abdiel, Mayo, Dlomalo & Marce, Kristina i Alvama Ice.
En conjunt, la proposta aposta sobretot per la música urbana en castellà i en altres varietats de l’espanyol, amb molta presència de ritmes llatins, i la combina amb alguns dels noms més destacats de l’electrònica europea.
Seguretat reforçada per l’incendi de la Vall d’Uixó
La celebració del festival coincidix com l’incendi declarat dissabte passat a la Vall d’Uixó, que ha calcinat ja més de 9.600 hectàrees i continua actiu. Per este motiu, la Guàrdia Civil reforçarà el dispositiu de seguretat amb agents destinats des d’altres províncies.
La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha explicat després de la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI) que l’objectiu és doble: ‘garantir la millor atenció a l’emergència i, al mateix temps, el correcte desenvolupament del festival, que pot reunir unes 150.000 persones’.
El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha assenyalat que l’Arenal Sound disposa d’un pla especial d’emergències. Segons ha indicat, l’organització manté una comunicació permanent amb la Conselleria per valorar en cada moment l’evolució de la situació a la zona de l’incendi.
A més, l’Ajuntament de Borriana ha constituït el Punt de Mando Preventiu específic del festival, que estarà operatiu fins dilluns. Des d’este centre es coordinarà la resposta davant qualsevol incidència que puga afectar tant el recinte com les zones d’acampada i d’oci.
El dispositiu ha revisat les vies d’evacuació, els accessos per als servicis d’emergència, els punts sanitaris i els controls d’aforament. També ha comprovat els punts d’abastiment d’aigua i els Punts Violeta, destinats a atendre i prevenir agressions sexuals.
Abans de l’obertura del recinte este dijous està prevista una junta extraordinària de seguretat, en la qual es repassaran de nou els protocols. L’objectiu és que el festival es desenvolupe amb la màxima normalitat possible, malgrat la proximitat de l’incendi i la gran afluència de públic prevista.












