Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

El Racing de Santander tornarà este dissabte a l’elit del futbol espanyol, 14 anys després, en un debut a Primera davant el Villarreal, classificat per a la Lliga de Campions, en un duel que enfrontarà la continuïtat del projecte càntabre amb l’estrena del nou tècnic groguet, Iñigo Pérez, als Campos de Sport de El Sardinero, a partir de les 17.00 hores.

L’entrenador verd-i-blanc, José Alberto López, ha deixat clar en la prèvia que l’equip es mantindrà fidel al model que li ha donat èxit en LaLiga Hypermotion i li ha permés aconseguir l’ascens. Ha assegurat que el Racing no va a ‘renunciar als seus principis i estil de joc’, encara que és conscient de l’alt nivell d’exigència que suposa la màxima categoria durant tota la temporada.

Plantilla continuista per al retorn del Racing

El conjunt càntabre afronta el seu reestré a Primera amb una plantilla molt pareguda a la de la campanya anterior. El club ha fet pocs canvis i aposta per la continuïtat del bloc que va ser considerat el millor equip de LaLiga Hypermotion i va certificar l’ascens.

En el primer onze, les principals novetats poden ser el porter recentment incorporat Agirrezabala i Sergio Canales en la mitja punta. Mentres Gustavo Puerta i Salinas continuen en la plantilla, i pendent de les últimes incorporacions abans del tancament de mercat, l’alineació titular serà molt reconeixible per a la grada de El Sardinero.

L’afició del Racing tornarà a respondre i s’espera una gran entrada en l’estadi santanderí. El camp estarà quasi ple després que s’hagen esgotat totes les entrades posades a la venda, fet que reforça l’ambient de gran cita per al retorn a Primera.

L’últim precedent entre Racing i Villarreal data de la passada Copa del Rei. En aquella eliminatòria, disputada també a El Sardinero, el conjunt càntabre es va imposar per 2-1, amb dos gols de Juan Carlos Arana, i va aconseguir el passi a la ronda següent.

Nou cicle groguet amb Iñigo Pérez

El Villarreal inicia en Santander una temporada marcada pel canvi en la banqueta. Iñigo Pérez, que va conduir el Rayo Vallecano a la primera final europea de la seua història, dirigix ara un equip que ha tancat LaLiga amb un brillant tercer lloc.

El conjunt groguet arriba, no obstant això, després d’haver viscut un retorn decebedor a la Lliga de Campions i un altre entrebanc en la Copa del Rei. Per això, compaginar amb solidesa les tres competicions serà el gran repte del club esta campanya.

L’objectiu immediat del Villarreal passa per sumar punts des de la primera jornada. L’equip vol instal·lar-se prompte en la zona alta de la classificació per a afrontar amb més marge els compromisos europeus i copers quan arriben.

A dues setmanes del tancament del mercat, el club ha recuperat els cedits Carlos Romero i Ilias Akhomach. A més, ha fitxat el veterà porter Péter Gulácsi i ha promocionat al primer equip als jóvens Carlos Maciá i Alassane Diata.

Iñigo Pérez té actualment tota la plantilla disponible després d’una pretemporada ascendent. Les principals incògnites de l’onze inicial se situen en la porteria, per les dubtes que ha deixat Luiz Júnior i l’experiència contrastada de Gulácsi, i en l’atac, amb Ayoze Pérez, Mikautadze i Gerard Moreno competint pels dos llocs ofensius.

Les alineacions probables que es manegen per a este enfrontament són les següents.

Racing de Santander: Agirrezabala; Mantilla, Pablo Ramón, Facu, Salinas; Puerta; Andrés Martín, Canales, Maguette, Íñigo Vicente; Villalibre.

Villarreal: Luiz Júnior o Gulácsi; Mouriño, Foyth, Veiga, Romero; Gueye, Comesaña, Pepe, Moleiro; Ayoze; Mikautadze o Gerard Moreno.

L’àrbitre designat és Miguel Sesma i el partit es disputarà als Campos de Sport de El Sardinero, a Santander, a les 17.00 hores.

Últimes notícies

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.