Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha invertit 2,9 milions d’euros en la reforma d’un supermercat de Guadalajara que s’ha convertit en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, un nou model d’establiment amb més espai per a productes frescos i un consum menor d’energia i d’aigua.

La botiga està situada al carrer Capitán Arenas i ha sigut completament reorganitzada. El projecte ha inclòs una redistribució integral de la sala de vendes per a millorar la circulació dels clients i l’accessibilitat als diferents departaments.

Un dels elements centrals del nou disseny és un obrador central únic. En este espai es concentren totes les àrees de preparació de productes frescos, com carnisseria, peixateria o forn, la qual cosa facilita el treball intern i permet una atenció més àgil al client.

Este establiment disposa ara d’una superfície de sala de vendes de 1.596 metres quadrats. En les obres de reforma han participat 35 proveïdors de construcció i hi han treballat 200 persones entre diferents oficis i fases del projecte.

Segons ha explicat la companyia en un comunicat, el nou model de ‘Tenda 9’ permet estalviar fins a un 10 % d’energia i fins a un 40 % d’aigua respecte a una botiga convencional. A més, reforça de manera notable la presència i varietat de productes frescos, un dels punts clau de la proposta comercial de Mercadona.

Des de l’empresa han destacat també que la nova organització interna i el disseny del local contribuïxen a agilitzar l’experiència de compra. Els clients troben els productes frescos més concentrats i disposen de passadissos més amplis i una visibilitat millor dels diferents seccions.

Plans d’expansió del nou model

Mercadona preveu tancar 2026 amb unes 60 botigues d’este tipus repartides per Espanya. Estes obertures s’inclouen dins d’un pla de transformació de la seua xarxa comercial que contempla una inversió global de 3.700 milions d’euros entre 2026 i 2033.

En Castella-la Manxa, la cadena compta actualment amb 72 supermercats i una plantilla que supera les 3.850 persones. A més, durant l’últim any ha comprat productes per un valor de 2.770 milions d’euros a més de 580 proveïdors de producte, no comercials i de servici presents en la comunitat autònoma.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.