Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Ejemplo de shortcode con estilo
Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

Els servicis d’emergència continuen buscant des de la vesprada de dijous un home desaparegut a la zona del pantà de Bellús, a la província de València. L’operatiu s’ha reforçat este divendres al matí amb més mitjans terrestres i aeris per a rastrejar tota l’àrea.

La recerca es du a terme en un entorn situat entre els termes municipals de Bellús i Benigànim, a la comarca de la Vall d’Albaida. Segons han informat Emergències de la Generalitat i el Consorci Provincial de Bombers de València, les primeres actuacions han començat dijous sobre les 17.14 hores.

Les tasques de recerca s’han mantingut durant tota la vesprada i la nit de dijous i han continuat este divendres al matí. Els efectius han treballat tant a les vores del pantà com en diferents punts de l’entorn, amb especial atenció a les zones de difícil accés.

Dispositiu ampli de bombers i emergències

En total, Emergències de la Generalitat ha mobilitzat set brigades forestals del Consorci Provincial de Bombers de València. Estes brigades han recorregut caminant diverses rutes al voltant del pantà per a cobrir el màxim de terreny possible.

En l’operatiu també han participat en les últimes hores la unitat de drons del servici de bombers forestals de la Generalitat i diversos mitjans aeris de l’Administració autonòmica. Estos recursos han permés revisar des de l’aire zones àmplies i punts de difícil visibilitat des de terra.

A més, s’ha activat la Guàrdia Civil, que coordina part de la investigació sobre les circumstàncies de la desaparició. També col·labora un agent mediambiental de la Conselleria de Medi Ambient, que assessora sobre l’orografia i els accessos de la zona.

La Policia Local de la zona presta suport en el control dels accessos i en la logística del dispositiu. Igualment, intervé el Grup Especial de Rescat en Altura del Consorci Provincial de Bombers, preparat per a actuar en tallats, talussos o zones rocoses del voltant del pantà.

Al dispositiu s’han sumat també sis components de l’ONG Intervención, Ayuda y Emergencias IAE Rescue, especialitzats en recerques i emergències. Este voluntariat ajuda a ampliar el rastreig a peu i dona suport als equips professionals en tasques de coordinació i informació.

Les autoritats mantenen actiu el dispositiu mentre no hi haja novetats sobre el parador de l’home desaparegut. La recerca se centra a cobrir de manera sistemàtica el pantà de Bellús i el seu entorn pròxim per a intentar localitzar-lo com més prompte millor.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.