L’Ajuntament de Gandia ha reforçat este divendres la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i ha començat a habilitar el pavelló del Raval per acollir veïns, davant les fortes pluges que tornen a caure al municipi i el risc d’inundacions anunciat per Emergències.
El Centre d’Emergències de la Generalitat ha decretat la situació 1 d’Emergència a la zona per possibles inundacions, segons ha explicat l’alcalde, José Manuel Prieto, en un missatge publicat en les seues xarxes socials.
Segons ha detallat Prieto, la Policia Local està recorrent els barris afectats i informa ‘veí a veí’ sobre les mesures de prevenció i les recomanacions de seguretat davant l’episodi de pluja intensa.
Més vigilància i allotjament preventiu
Fonts municipals han indicat que s’han reforçat les patrulles de la Policia Local i el servici de Protecció Civil en totes les zones inundables, especialment en els llits de rius i barrancs, com el de Beniopa.
Estas mateixes fonts han assenyalat que s’està habilitant el pavelló del Raval per acollir les persones que ho necessiten, davant la previsió d’una nova descàrrega intensa de pluja durant la nit a la localitat.
L’alcalde ha demanat als veïns que es mantinguen pendents de la informació oficial, que ‘s’anirà actualitzant’ a través dels canals de comunicació de l’Ajuntament i també en les seues pròpies xarxes socials.
309,2 litres per metre quadrat en 24 hores
Gandia es troba en alerta roja per precipitacions intenses i tempestes, almenys fins demà dissabte a les deu del matí, segons les previsions oficials.
En les últimes 24 hores, el municipi ha registrat un acumulat de 309,2 litres per metre quadrat en el pluviómetre de Parpalló-Borrell, segons dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet).
Este important registre confirma la intensitat de l’episodi de pluges i explica que el consistori haja reforçat la presència policial en els punts de risc i haja preparat un recurs d’allotjament com el pavelló del Raval per donar resposta a qualsevol necessitat d’urgència veïnal.




